Aktualności
19.04.2012

Audi RS Q3 Błękitny bąbel

Audi bada grunt pod mocarne Q3, które obecnie dostępne jest z silnikami rozwijającymi do 211 koni mechanicznych. Zapędy niemieckiej marki ku pozornie nieosiągalnym w tym segmencie pokładom mocy reprezentuje koncept RS Q3, który zostanie pokazany pod koniec tego miesiąca na salonie samochodowym w Pekinie.

Błękitny pojazd z Ingolstadt poszerzono i obniżono w stosunku do zwykłego Q3 o około 25 milimetrów. W środku i na zewnątrz sportowy charakter auta podkreślono nowymi elementami z aluminium i włókien węglowych, a w każdym z rogów znalazły się 20-calowe felgi o nowym wzorze z ogumieniem w rozmiarze 255/30. Przeprojektowano również m.in. linie zderzaków i zamontowano szklany dach.

Audi RS Q3

Do poruszania RS Q3 wykorzystano jednostkę serii 2.5 TFSI z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem. Silnik współpracuje ochoczo z 7-stopniową przekładnią S Tronic i wydziela pod jej dyktando aż 360 koni mechanicznych. To pozwala na rozpędzenie się do 100 km/h już po 5,2 sekundach i rozwinięcie prędkości maksymalnej 265 km/h.

Audi RS Q3

Napęd w koncepcie standardowo przekazywany jest niemal w całości na przednią oś, ale gdy tylko maszyna poczuje się niepewnie hydrauliczne, wielodyskowe sprzęgło i elektronika zwiększają zaangażowanie tylnej osi. Salon samochodowy w Pekinie, na którym Audi RS Q3 będzie można podziwiać na żywo, rozpocznie się dla zwykłych zwiedzających już dwudziestego siódmego kwietnia.

Ducati 1199 Panigale S oraz Audi R8 GT

Premiera RS Q3 to nie jedyne ważne wydarzenie w niemieckim koncernie w tym miesiącu, ani nawet najważniejsze. W tej roli występuje potwierdzone dzisiaj oficjalnie przejęcie przed Audi zakładu Ducati Motor Holding, które obok Lamborghini i ItalDesign będzie już trzecim filarem Audi AG w północnych Włoszech. Włoska firma powstała w 1926 roku jako Societa Scientifica Radiobrevetti Ducati, a produkcją motocykli zajęła się w 1949 roku. W ubiegłym roku sprzedano około 42 tysiące motocykli Ducati.

Skomentuj na forumUdostępnij