Aktualności
29.02.2012

Ferrari F12berlinetta Świt nowej ery

Dzisiejszy dzień należy do Ferrari. Po godzinie trzynastej włoska marka ujawniła jedną z najbardziej oczekiwanych premier tego roku - zupełnie nową, 12-cylindrową berlinettę, następcę modelu 599 GTB Fiorano. To jednocześnie najmocniejszy, drogowy model w historii marki. Na imię mu po prostu F12berlinetta.

Nowe coupe, utrzymane stylistycznie w duchu 458 Italii i FF, zasilane jest widlastą dwunastką, stanowiącą daleko idące rozwinięcie konstrukcji z poprzednika. Wolnossący silnik urósł teraz do prawie 6,3 litrów, z których produkuje 690 niutonometrów (80% dostępne już od 2,5 tysięcy obrotów na minutę) i aż 740 koni mechanicznych. Napęd przekazywany jest na tył poprzez dwusprzęgłową przekładnię F1.

Ferrari F12berlinetta

F12berlinetta na torze Fiorano jest o sekundę szybsza, niż 599 GTO i o dwie sekundy szybsza od Enzo, którego spadkobiercę mamy zobaczyć już jesienią tego roku - pętlę fabrycznego toru zamyka w jednej minucie i 23 sekundach. Rozpędzenie się do 100 km/h zajmuje tylko 3,1 sekundy, a prędkość 200 km/h pojawia się już po 8,5 sekundach. Prędkości maksymalnej należy szukać gdzieś w okolicach 340 km/h.

Ferrari F12berlinetta

Maszyna, ubrana w premierowym egzemplarzu w nowy, 3-warstwowy lakier Rosso Berlinetta i oparta na nowym, aluminiowym podwoziu produkcji zakładu Scaglietti, waży w najlżejszej z możliwych konfiguracji 1525 kilogramów, z czego 54% przypada na tylną oś. To o 70 kg mniej, niż poprzednik. Stosunek masy do mocy sięga zaledwie 2,06 kilogramów na koń mechaniczny.

Ferrari F12berlinetta

Nowe Ferrari generuje o 76% więcej siły dociskowej, niż poprzednik (123 kg przy 200 km/h) przy jednoczesnym zmniejszeniu współczynnika oporu powietrza do 0,299. Dwie najważniejsze nowości to Aero Bridge i Active Brake Cooling. Pod pierwszą kryje się maska silnika kierująca powietrze na brzegi samochodu, a pod drugą aktywny układ chłodzenia hamulców powietrzem. W zestawie E-Diff, aktywne zawieszenie, ESP Premium, F1-Track oraz karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe.

Ferrari F12berlinetta

Kształty nadwozia modelu F12berlinetta powstały w fabrycznym Ferrari Styling Centre oraz w studiu Pininfarina. Coupe mierzy 4,62 metry długości, 1,94 metry szerokości i 1,27 metra wysokości. Średnie spalanie dzięki systemom HELE ma sięgać 15 litrów na 100 kilometrów, a emisja dwutlenku węgla 350 gramów na kilometr. Premiera już w przyszłym tygodniu na salonie samochodowym w Genewie.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje