Aktualności
11.02.2012

Audi TT RS Plus Piątka z plusem

Niemcy doszli do wniosku, że 340-konne TT RS to za mało i między nim, a 430-konnym R8 jest jeszcze spora przestrzeń, którą wypada wypełnić. Tym oto sposobem powstało TT RS jako coupe i roadster w wydaniu Plus - jeszcze mocniejsze, jeszcze szybsze, jeszcze dynamiczniejsze i jeszcze bardziej rzucające się w oczy.

Doładowane, 2,5-litrowe TFSI z bezpośrednim wtryskiem paliwa z pięciu cylindrów ustawionych w jednym rzędzie wyciska w wersji Plus o 20 KM i 15 Nm więcej, niż zwykłe TT RS. W sumie daje to 360 KM i 465 Nm, które przekazywane są stale na wszystkie cztery koła. Do wyboru ręczna skrzynia o sześciu biegach lub 7-stopniowy S Tronic, a w standardzie podwójne sprzęgło i kontrola szybkiego startu.

Audi TT RS Plus

Wersja coupe z przekładnią S Tronic rozpędza się do stu kilometrów na godzinę w zaledwie 4,1 sekundy. Pozostałe warianty napędowe i nadwoziowe mieszczą się w przedziale do góra 4,4 sekund. Prędkość maksymalna w każdej wersji ograniczona jest do 280 km/h. Średnie spalanie ma sięgać co najmniej 8,5 litrów na 100 kilometrów.

Audi TT RS Plus

TT RS Plus to również między innymi: nowy grill, nowe felgi w rozmiarze 19 cali, spoiler z tyłu, karbonowe lusterka boczne, nieznacznie zmieniony wystrój wnętrza, zmodyfikowane zawieszenie i układ hamulcowy oraz 1450 kilogramów masy własnej w przypadku coupe z manualem. Wśród opcji znalazło się między innymi adaptacyjne zawieszenie (Audi Magnetic Ride).

Audi TT RS Plus

Nowa zabawka Audi pojawi się w Niemczech w cenie 60,65 tysięcy euro za coupe z manualem (obecnie 255 tysięcy złotych). Najdroższy będzie roadster z przekładnią S Tronic, na który wydamy 5 tysięcy euro więcej. TT RS Plus zadebiutuje na salonie samochodowym w Genewie, który będzie otwarty dla zwiedzających od 8 do 18 marca.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje