Aktualności
19.11.2011

Jaguar XKR-S Convertible Wysoki rachunek

Jaguar po zbudowaniu najmocniejszego, drogowego modelu w swojej historii w postaci coupe XKR-S, przygotował jego otwartą wersję. Kabriolet, który wśród podobnych modeli marki nie ma i nie miał sobie równych, czerpie z pełną premedytacją z osiągnięć technicznych coupe i zdobywa dla Brytyjczyków nowe podboje.

Najważniejsze elementy wyróżniające otwartego XKR-S od słabszych wcieleń modelu to nowe panele nadwozia poprawiające aerodynamikę (siły unoszenia zredukowano o 26%), karbonowy spoiler na klapie bagażnika, zmodyfikowane i obniżone o 10 mm zawieszenie, przeprogramowany system adaptacyjnego tłumienia, wzmocniony układ hamulcowy z tarczami o średnicy 380 mm z przodu, nastawne w 16 kierunkach fotele oraz odpowiednio podrasowany silnik AJ-V8 trzeciej generacji.

Jaguar XKR-S Convertible

Mechaniczny kocur, w którym zastosowano lekkie stopy aluminium waży skromne 1795 kilogramów i porusza się na 20-calowych obręczach z ogumieniem Pirelli P-Zero o szerokości 295 mm na tylnej osi i 255 mm na przedniej. Do setki pojazd rozpędza się w 4,4 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono do okrągłych 300 km/h. Dach otwiera się i składa w 18 sekund. W 7,6 sekund przyspieszymy ze 100 do 180 km/h.

Jaguar XKR-S Convertible

O odpowiednie osiągi maszyny dba aluminiowe V8 ze zmiennymi fazami rozrządu i sprężarką Rootsa sparowaną z dwoma incetcoolerami. Silnik współpracuje z 6-stopniowym automatem i rozwija maksymalnie 550 koni mechanicznych i 680 niutonometrów, z którymi ledwo może równać się legendarny XJ220. Dużych liczb możemy spodziewać się również na stacji benzynowej. XKR-S ma palić średnio 12,3 litry paliwa na 100 km/h, a w mieście nawet 19. W trasie zejdzie do 8,6 l/100km.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje