Aktualności
18.11.2011

Porsche Panamera GTS Najbardziej sportowa

Ogromna liczba wariacji Porsche 911 to właściwie nie możliwy do wyczerpania temat dyskusji na całe dnie i wieczory, ale wśród aut marki znajdziemy setki innych, równie interesujących wątków. Ten najnowszy to kolejna wersja Panamery. Już dziewiąte wcielenie niemieckiej limuzyny otrzymało oznaczenie GTS, plasując się gdzieś pomiędzy 400-konną Panamerą 4S, a 500-konną Turbo.

Cechy charakterystyczne wielkiej ciałem i duchem Panamery Gran Turismo Sport to przede wszystkim: zmniejszony o 10 mm prześwit, specjalnie zestrojone gazowe, adaptacyjne zawieszenie, zwiększony o 10 mm rozstaw kół, układ hamulcowy z Panamery Turbo, dźwięk wydobywający się z wydechu, czarne detale nadwozia wraz z wypełnieniem przednich lamp, kierownica SportDesign, specjalnie dobrana skóra na tapicerkę oraz zmodyfikowane, wolnossące V8.

Porsche Panamera GTS

Silnik o pojemności 4,8 litrów wywodzi się z jednostki pracującej w Panamerze S oraz 4S, ale przewyższa ją o 30 KM. Motor rozwija maksymalnie 430 koni mechanicznych i 520 Nm (wzrost o 20 Nm). Napęd na wszystkie koła przekazuje przekładnia PDK, a w standardzie znajduje się paczka Sport Chrono, gwarantująca odpowiednie osiągi.

Porsche Panamera GTS

Panamera GTS, mianowana przez Porsche do miana najbardziej sportowej limuzyny marki, rozpędza się do 100 km/h w niespełna 4,5 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 288 km/h. Średni apetyt auta sięga 10,9 l/100km, a dzięki opon o niskim oporze toczenia może być zmniejszony o kolejne 0,2 litra. Na rynku auto pojawi się w lutym przyszłego roku. Cena to nieco ponad 116,7 tysięcy euro (obecnie ponad 515k PLN).

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje