Aktualności
05.11.2011

Porsche 911 GT3 RSR Ukoronowanie wysiłków

911 GT3 RSR, najmocniejsza propozycja Porsche Motorsport skierowana do prywatnych klientów, wchodzi wraz z nadchodzącym sezonem w kolejny, ostatni już etap swojego rozwoju. Najnowsza ewolucja to ukoronowanie serii wyścigowych 911 bazujących na drogowym 911 GT3 RS odchodzącej do historii generacji 997.

Nowe RSR, powstałe w myśl regulaminu klasy GTE, jest o 48 milimetrów dłuższe, niż jego poprzednik. Wraz z wydłużeniem nadwozia poprawiono również jego aerodynamikę, przeprojektowano kanały prowadzące powietrze, a średnicę kół z przodu zwiększono o 30 mm do 680 mm. Napęd ląduje tradycyjnie tylko na tylnych kołach, których szerokość wynosi 310 milimetrów.

Porsche 911 GT3 RSR

Sercem 911 GT3 RSR pozostaje 6-cylindrowy, 4-litrowy boxer, którego moc przy regulaminowym ograniczeniu dopływu powietrza sięga 460 koni mechanicznych (5 KM więcej, niż poprzednio). Silnik współpracuje z sekwencyjną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach, którą operujemy łopatkami ulokowanymi przy kole kierownicy.

Porsche 911 GT3 RSR

Model, którego testy na torach całego świata ciągle trwają, będzie miał prawo udzielania się w 24-godzinnym maratonie Le Mans i między innymi seriach FIA World Endurance Championship, Le Mans Series, American Le Mans Series, International GT Open oraz mniejszych. Pierwsze sztuki trafią do klientów w styczniu przyszłego roku. Cena samochodu, nie wliczając podatków, to skromne 498 tysięcy euro - obecnie ponad 2,15 miliony złotych.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje