Aktualności
19.10.2011

TuningWerk 750Li Rozbój w biały dzień

Od kilku już lat monopol na najszybsze i najmocniejsze samochody BMW ma G-Power, gustujące przede wszystkim we wszelkich odmianach modeli M3 i M5. Konkurencja jednak nie śpi, szczególnie jeśli chodzi o limuzyny najwyższej serii 7. Jedną z nich zajęło się ostatnio z wielkim powodzeniem niemieckie TuningWerk.

Przedmiotem zainteresowania tunera stało się wydłużone 750Li, które nie jest najmocniejszym modelem tej klasy, oferowanym przez BMW (jest jeszcze 544-konne 760). W formie fabrycznej maszyna mierzy 5,21 metrów długości, waży ponad 2,1 tony i dysponuje 4,4-litrowym, podwójnie doładowanym V8 o mocy 407 KM. O tych parametrach można zapomnieć na dwa sposoby.

TuningWerk 750Li

Pierwszy to pakiet GT Edition, dostępny z napędem tylko na tył jak i xDrive, który sprowadza się do 540 KM i 750 Nm. Z taką mocą BMW rozpędza się do 100 km/h w 4,2 sekundy i w zależności od ogumienia może osiągnąć prędkość maksymalną rzędu 307 km/h. Auto można już zamawiać, a okres oczekiwania sięga dwunastu tygodni.

TuningWerk 750Li

Drugi sposób to oczekujący jeszcze na homologację drogową zestaw RS Edition, który dostępny jest tylko z napędem na tylną oś i polecany do jazdy na 100/102-oktanowym paliwie. Parametry silnika sięgają w tym przypadku aż 720 KM i 1090 Nm, a rozpędzenie się do 100 km/h zajmuje zaledwie 3,5 sekundy. Prędkość maksymalna sięga około 350 km/h.

TuningWerk 750Li

W każdym przypadku TuningWerk oferuje dla serii 7 między innymi obniżenie masy ruchomych części o około 100 kilogramów, karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, nowy układ wydechowy z modulacją brzmienia, pakiet nadwoziowy poprawiający aerodynamikę, a dla wersji RS specjalne szkolenie kierowcy.

Skomentuj na forumUdostępnij