Aktualności
14.10.2011

BMW Spicup Znaki specjalne

Współpraca niemieckich koncernów z włoskimi studiami stylistycznymi to dość rzadkie zjawisko, które, gdy już wystąpi, trudno przeoczyć. W przypadku BMW sprowadza się ono m.in. do legendarnego M1 nakreślonego przez Giugiaro oraz zjawiskowych konceptów. Jednym z nich jest sportowy Spicup, który w miniony weekend zmienił właściciela.

Nietypowo stylizowany, jedyny w swoim rodzaju pojazd powstał w 1969 roku w studiu Bertone. Nazwa auta wzięła się z włoskiego określenia kabrioletu (spider) oraz skrótu od coupe. Show car debiutował na salonie w Genewie, po czym został sprzedany, przemalowany na pomarańczowo i zarejestrowany w Holandii, pokonując blisko 100 tysięcy kilometrów. Z czasem auto zniknęło z radarów, ale odnalazło się w 2008 roku, wymagając oczywistego odnowienia.

BMW Spicup

Spicup został oparty technicznie na skróconym podwoziu sedana BMW serii E3 i wyposażony w rzędowy, 6-cylindrowy silnik o pojemności 2,8 litrów i mocy około 170 KM. Płyta podłogowa otrzymała fabryczny numer V.0010 (od "Versuchswagen" - "samochód eksperymentalny"), a silnik V.0010/2800. Prace nad nadwoziem auta powierzono początkowo Giugiaro, ale gdy odszedł do studia Ghia, jego pracę dokończył Marcello Gandini.

BMW Spicup

W minioną sobotę doprowadzony do błysku i oryginalnego stanu Spicup wylądował na licytacji w muzeum BMW pod hasłem "Power By BMW", którą prowadził działający od 1793 roku dom aukcyjny Bonhams. Samochód sprzedano za 460 tysięcy euro. Według aktualnych kursów walut suma ta odpowiada skromnym dwóm milionom złotych.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje