Aktualności
03.10.2011

Brabus Rocket 800 Zakaz zatrzymywania

Seria drogowych rakiet Brabusa powiększyła się o kolejnego reprezentanta, któremu do odlotu brakuje jedynie skrzydeł. Nowa maszyna od niemieckiego tunera bazuje na 4-drzwiowym Mercedes-Benzie, a pod maską skrywa gromowładne V12. Dla odróżnienia jej od starszych modeli, noszących to samo imię, dodano mówiące wszystko oznaczenie cyfrowe - 800.

Pachnący nowością Rocket 800 to gruntownie zmodyfikowany Mercedes-Benz klasy CLS serii C 218, w którym uprawiono pod kątem największych prędkości pracę zawieszenia, układu hamulcowego, aerodynamikę nadwozia oraz wnętrze, a pod maską umieszczono mierzące 6,2 litry pojemności V12, które w nieskrępowanej formie rozwija aż 1420 niutonometrów momentu obrotowego.

Brabus Rocket 800

Aby pojazd był bardziej przyjazny w codziennym użytkowaniu moment obrotowy silnika ograniczono elektronicznie do 1100 Nm. Moc sięga okrągłych 800 Nm. Z takimi parametrami musi radzić sobie 7-stopniowa przekładnia AMG Speedshift MCT oraz ogumienie założone na nowe, lekkie obręcze Brabusa serii Monoblock F Platinum Edition.

Brabus Rocket 800

Efekt? Rocket 800 potrzebuje tylko 3,7 sekund, aby rozpędzić się do 100 km/h, a po 9,8 sekundach przekracza 200 km/h. Pokonanie kolejnej setki zajmuje mu 23,8 sekund. Prędkość maksymalna według wstępnych kalkulacji sięga około 370 km/h, ale ze względu na wytrzymałość opon w sprzedaży będzie ograniczona do 350 km/h (rekord należy obecnie do 800-konnego G-Power M5 Hurricane RR - 372,1 km/h). Model można już zamawiać. Jego cena, nie wliczając podatków, to od 429 tysięcy euro w górę - według aktualnego, galopującego kursu to co najmniej 1,9 miliona złotych.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje