Aktualności
21.09.2011

Audi R8 E-Tron Napięcie wzrasta

W stu procentach elektryczne R8 jest coraz bliższe produkcji seryjnej, a jego najnowszą ewolucję można oglądać na żywo na trwającym właśnie salonie samochodowym we Frankfurcie. Budową samochodu zajmie się starannie wyselekcjonowana grupa pracowników koncernu, a auta będą składanie w specjalnie wydzielonej do tego celu placówce.

Napędzane elektronami R8 E-Tron ma wyjechać na ulice przed końcem przyszłego roku. Pojazd będzie składany w fabryce marki w Biberach, kilka kilometrów od Neckarsulm, siedziby oddziału Quattro. Ekipa, która się tym zajmie powstanie z pracowników mających największe doświadczenie w budowie krótkich serii modeli specjalnych i szczegółowe przeszkolenie w elektryce.

Audi R8 E-Tron

Oparte na aluminiowej ramie R8 E-Tron będzie napędzane czterema silnikami elektrycznymi umieszczonymi przy każdym z kół, a jego masa nie będzie przekraczać w najlepszym wypadku 1500 kilogramów (same baterie to około 550 kg). Pierwszy koncept modelu, który pokazano we wrześniu 2009 roku, dysponował mocą 313 KM i momentem obrotowym 4500 Nm (na kołach, w rzeczywistości około 600 Nm). Auto rozpędzało się do 100 km/h w 4,8 sekundy. W lipcu ubiegłego roku prototyp wygrał w 168-kilometrowym Silvretta E-Auto Rally, pokonując 23 inne samochody elektryczne.

Audi R8 E-Tron

Do roku 2020 Audi chce stać się światowym liderem w segmencie elektrycznych samochodów klasy premium (konceptów i prototypów serii E-Tron, które pokazano w ostatnich miesiącach jej nie brakuje). Obecnie wszelkie przygotowania mające na celu wprowadzenie na rynek elektronowego R8 przeprowadzane są w przedprodukcyjnym centrum w Neckarsulm. Niemcy nie zdradzają jeszcze ceny modelu, ani do ilu sztuk będzie limitowana cała seria.

Skomentuj na forumUdostępnij