Aktualności
19.09.2011

Rimac One Naelektryzowany

Mało jeszcze znane, chorwackie Rimac Automobili zamierza w najbliższej przyszłości namieszać w segmencie supersamochodów o napędzie elektrycznym, który tak naprawdę dopiero się rodzi. Pierwszy koncept autorskiej maszyny marki, który korzysta z lat doświadczeń i sukcesów założyciela firmy, jest już gotowy. Nazywa się po prostu "Jeden".

Łączące 20 osób Rimac Automobili to przedsięwzięcie Mata Rimaca, pochodzącego z okolic Zagrzebia. Młody wynalazca ma na koncie kilka innowacyjnych patentów, którymi zainteresowane są wielkie koncerny oraz elektryczne BMW e-M3, które bazuje na "Trójce" serii E30 z 1994 roku. Maszyna waży tylko 1150 kilogramów, produkuje 600 KM i 900 Nm, rozpędza się do setki w 3,3 sekundy i rozwija 280 km/h. Rimac One technologicznie idzie w jej ślady, ale prace nad nim rozpoczęto od przysłowiowej, pustej kartki papieru.

Rimac One

Koncept One korzysta z czterech silników elektrycznych o sprawności powyżej 93%, umieszczonych przy każdym z kół. Każdy z nich rozkręca się do 12 tysięcy obrotów na minutę i produkuje maksymalnie 340 koni mechanicznych. Rozdziałem napędu zajmuje się autorski system AWTV (All Wheel Torque Vectoring). Energia elektryczna przechowywana jest w paczce autorskich baterii o pojemności 92 kWh, które mają zapewniać zasięg do 600 kilometrów.

Rimac One

Sumarycznie ważący około 1650 kilogramów Rimac One ma dysponować mocą 1103 koni mechanicznych i momentem obrotowym aż 3800 niutonometrów. Tak mocne argumenty będą pozwalały na rozpędzenie się do 100 km/h w czasie 2,8 sekund i rozwinięcie elektronicznie ograniczonej prędkości maksymalnej 305 km/h. Prace nad wprowadzeniem samochodu do limitowanej produkcji trwają.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje