Aktualności
08.09.2011

Jaguar C-X16 Uwodzenie wzrokiem

Jaguar pod postacią konceptu C-X16 zapowiada zupełnie nową linię stylistyczną i technologiczną swoich modeli. Pojazd nawiązujący pod tymi dwoma względami do fascynującego C-X75 jest jednocześnie najmniejszym samochodem marki od przeszło pięciu dekad, sugerującym wielkie chęci odebrania klientów między innymi Porsche 911.

Nowy obiekt westchnień miłośników brytyjskiej marki, określany przez twórców mianem "konceptu produkcyjnego", mierzy 4445 mm długości, 2048 mm szerokości i 1297 mm wysokości, mając 2622 mm rozstawu osi. Jest krótszy od XK o 349 milimetrów. To najmniejszy Jaguar w historii firmy od... XK 120 powstałego w roku 1954. W środku tym samym przewidziano miejsce tylko dla kierowcy i pasażera.

Jaguar C-X16

Pod maską C-X16 pracuje benzynowe V6 nowej generacji o pojemności trzech litrów. Doładowany silnik produkuje 380 KM i 450 Nm i współpracuje z 8-stopniową skrzynię biegów zintegrowaną z silnikiem elektrycznym, który za wciśnięciem przycisku na kierownicy wzorem Formuły 1 może dostarczyć 95 KM i 235 Nm, co będzie przydatne przede wszystkim przy wyprzedzaniu (stąd też nazwa "Push to Pass"). Napęd przekazywany jest tylko na tylną oś.

Jaguar C-X16

Za plecami kierowcy i pasażera umieszczono paczkę baterii, co pozwoliło na idealne rozłożenie mas między osiami w stosunku 50/50. Koncept waży około 1600 kilogramów. Rozpędzenie się do 100 km/h zajmuje 4,4 sekundy, a prędkość maksymalną ograniczono do 300 km/h. Zamiana prędkości z 80 do 120 km/h to kwestia tylko 2,1 sekund. Z prędkością do 50 km/h można poruszać się wyłącznie dzięki sile silnika elektrycznego.

Skomentuj na forumUdostępnij