Aktualności
06.09.2011

Koenigsegg Agera R Mistrz przyspieszenia

Jesteście maniakami przyspieszenia na czterech kółkach i na ścianach trzymacie zdjęcia pocisków pokroju Ultimy GTR czy Bugatti Veyrona Super Sport? Czas zrobić między nimi miejsce dla nowego króla podwórka, który przybywa z mroźnej Skandynawii. O kim mowa? Odpowiedź może być tylko jedna - to zważony i zmierzony na torze prób Koenigsegg Agera R.

Piekielna maszyna wyjeżdża z fabryki z podwójnie doładowanym, 5-litrowym V8, które produkuje monumentalne 1130 KM i 1200 Nm. Na sucho Agera R waży tylko 1330 kilogramów. Według danych fabrycznych rozpędza się do 100 km/h w 2,9 sekundy, a do 200 km/h w 7,5 sekundy. Próbę przyspieszenia i hamowania 0-200-0 km/h ma kończyć po 12,7 sekundach. Tym podobne prognozy sprawdzono w ostatnich dniach na torze testowym w Angelholm w Szwecji pod okiem niezależnych obserwatorów.

Koenigsegg Agera R

Próby zakończyły się kilkoma rekordami, które wylądują wkrótce w "Księdze rekordów Guinnessa". W kategorii najniższych prędkości Agera R musiała uznać wyższość konkurencji, ale przy wartościach znanych osobom pokroju kapitana Kirka i kapitana Picarda nie miała sobie równych. Aż sześć rekordów padło na granicy 300 km/h i 200 mph (322 km/h)! Próby przeprowadzono przy temperaturze 15,4 stopni Celsjusza i bocznym wietrze o prędkości niespełna 17 km/h.

Koenigsegg Agera R

Rozwinięcie 300 km/h pochłonęło Agerze R tylko 14,53 sekund, czyli o włos mniej, niż w przypadku 1200-konnego Veyrona Super Sport (katalogowo 14,6 sekundy). Wyhamowanie z tej prędkości zajęło 6,66 sekundy. W sumie próbę 0-300-0 km/h zamknięto w rekordowych 21,19 sekundach. Te same wartości dla 200 mph wyniosły rekordowe 17,68 sekund, 7,28 sekund i sumaryczne 24,96 sekund. Gratulacje!

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje