Aktualności
05.09.2011

Porsche 911 GT3 R Pozycja obowiązkowa

Lada dzień publiczna premiera nowej generacji Porsche 911, ale seria 997 ciągle nie daje za wygrają i próżno wypatrywać jej definitywnego końca. Era jej drogowych ewolucji dobiegła już końca, ale w temacie wyścigów pozostało jeszcze trochę do zrobienia. Dlatego też po sierpniowej premierze odnowionego 911 GT3 Cup przychodzi czas na udoskonalone 911 GT3 R.

Maszynka w wydaniu na sezon 2012 może pochwalić się przede wszystkim jeszcze bardziej poprawionym trzymaniem się drogi, większym zrozumieniem dla błędów kierowcy i ciągotom ku utrzymaniu jak największej prędkości. Moc 4-litrowego silnika zwiększono o 20 KM do okrągłych 500 KM, które smagamy łopatkami przy kierownicy. Przy okazji poprawiono pracę skrzyni biegów i elektroniki.

Porsche 911 GT3 R

Nowe elementy przedniego zawieszenia pozwoliły na zmniejszenie podsterowności, a z przybytkiem mocy mają sobie radzić m.in. wyczynowa kontrola trakcji, która pierwszy raz pojawiła się w modelu na rok 2010 oraz ABS. Swoimi parametrami i przeznaczeniem GT3 R mieści się w środku 911 przeznaczonych dla prywatnych klientów, poniżej znajdziemy bazowe GT3 Cup, powyżej GT3 RSR, zbudowane z myślą o klasie GT2.

Porsche 911 GT3 R

Pierwsze sztuki nowego 911 GT3 R trafią do zespołów już w listopadzie tego roku. Wartość auta bez podatków określono na 304,5 tysiące euro (ponad 1,25 miliona złotych). Ci, którzy są już w posiadaniu modelu poprzedniej generacji mogą zdecydować się za 43,1 tysiące euro na konwersję samochodów do nowej specyfikacji.

Skomentuj na forumUdostępnij