Aktualności
13.07.2011

Bugatti Type 57 Grand Raid Roadster Wielka przygoda

Wielkimi krokami zbliża się kolejny konkurs elegancji w Pebble Beach i powiązane z nim, elektryzujące wydarzenia, w tym licytacje dziesiątek unikatowych samochodów. Oczywiście nie zabraknie wśród nich najbardziej renomowanych i zasłużonych marek, w tym przedwojennych modeli Bugatti. Jednym z nich będzie bajeczny, odkryty Type 57 w wersji Grand Raid.

Luksusowe modele typu 57 z silnikami wolnossącymi i doładowanymi (57 C oraz 57 SC) produkowano w latach 1934-1939, kończąc budowę według fabrycznych archiwów na 685 egzemplarzach. Roadsterów Grand Raid, wyróżniających się ukrytą kanapą z tyłu, powstało zaledwie dziesięć sztuk, w tym dwie z nadwoziem przygotowanym przez szwajcarskie Carrosserie Worblaufen. To właśnie jedna z nich, podwozie numer 57260, trafi pod młotek RM Auctions już w połowie przyszłego miesiąca.

Bugatti Type 57 Grand Raid Roadster

Maszyna, o której mowa, powstała oryginalnie na zamówienie Julesa Aellena w 1935 roku i zadebiutowała podczas genewskiego Concours d'Elegance at Montreux, zdobywając wyróżnienie "Grand Prix d'Honneur". W latach pięćdziesiątych pojazd opuścił Szwajcarię i wylądował we Francji, skąd trafił w 2000 roku do kolekcjonera w USA. Nowy właściciel oddał pojazd na 18-miesięczną operację odnowienia, a w 2005 roku pojawił się na Pebble Beach Concours d'Elegance, zdobywając drugie miejsce w swojej klasie.

Bugatti Type 57 Grand Raid Roadster

Type 57 w standardowej, wolnossącej wersji napędzany był nowym, 3,3-litrowym, rzędowym silnikiem o ośmiu cylindrach, dwóch zaworach na cylinder i dwóch wałkach rozrządu. Silnik przy 5 tysiącach obrotów na minutę rozwijał moc 135 KM (w doładowanym T57 C około 160 KM), która była przekazywana na tylną oś poprzez zupełnie nową w ówczesnej ofercie marki, 4-stopniową, ręczną skrzynię biegów.

Bugatti Type 57 Stelvio

Poza roadsterem Grand Raid na licytacjach w Monterey (19-20 sierpnia) znajdzie się również kabriolet Type 57 Stelvio z 1938 roku. Pojazd wyposażony został w jedną z najpopularniejszych dla T57 karoserii, którą zaprojektował sam Bugatti, a której budową zajmowała się firma Gangloff Carrosserie. W zależności od kondycji wartość takiej maszyny sięga 300-500 tysięcy euro.

Skomentuj na forumUdostępnij