Aktualności
25.06.2011

Toyota GRMN Sports Hybrid II Mieszanka gatunków

Hybrydowy koncept na bazie Toyoty MR2, który pojawił się w styczniu ubiegłego roku na salonie samochodowym w Tokio, przeszedł niespodziewaną ewolucję. Pojazd wydoroślał technicznie i wizerunkowo, a jego najnowsze wcielenie zostało zaprojektowane specjalnie z myślą o Nürburgringu, na którym zadebiutuje już w ten weekend.

Nowy, japoński wynalazek oznaczono jako drugą, sportową hybrydę, której rodzicami są Gazoo Racing i zespół speców Meister Nurburgring (stąd skrót GRMN). Dzięki połączeniu mocy silnika elektrycznego z silnikiem spalinowym pojazd dysponuje napędem na wszystkie cztery koła i sporym potencjałem, choć jego moc w stosunku do zeszłorocznego projektu (około 400 KM) znacznie zmalała.

Toyota GRMN Sports Hybrid II

Mierzące 4,35 metrów długości auto ma ważyć maksymalnie 1500 kilogramów. Jego główna siła napędowa pochodzi z umieszczonego centralnie, benzynowego V6 o pojemności 3,5 litrów i mocy 249 KM. Cały układ napędowy wraz z silnikiem elektrycznym, który współpracuje z przednią osią, ma dostarczać do 299 KM.

Toyota GRMN Sports Hybrid II

Twórcy nie chwalą się osiągami maszyny, ale te będzie można zweryfikować już w najbliższy weekend. Toyota GRMN Sports Hybrid II zadebiutuje właśnie wtedy przy okazji 39 edycji 24-godzinnego wyścigu na północnej pętli Nüerburgringu.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje