Aktualności
31.05.2011

Bugatti Type 64 Powrót w chwale

Luksusowe coupe typu 64 to ostatni, przedwojenny model marki Bugatti, która zakończyła działalność w oryginalnej formie w latach pięćdziesiątych. Maszyna powstała tylko w jednym, prototypowym egzemplarzu, oprócz którego zbudowano jeszcze dwa gotowe podwozia. Jedno z nich dzięki staraniom Mullin Automotive Museum Foundation już wkrótce otrzyma zupełnie nowe, wzorowane na oryginale nadwozie!

Skrzydlaty Type 64 został zaprojektowany przez Jeana Bugatti'ego, syna Ettore i pokazany w nieukończonej formie 1939 roku. Model miał zastąpić słynnego Type 57, a do jego napędu posłużył doładowany, 8-cylindrowy silnik z gaźnikiem Stromberga o pojemności 4,4 litrów, rozwijający moc około 170 KM. Auto o rozstawie osi sięgającym aż 3,3 metrów ważyło około 1300 kilogramów i miało się rozpędzać do prawie 200 km/h.

Bugatti Type 64

Za projekt nowej karoserii dla aluminiowego podwozia o numerze 64002 obok Mullin Automotive Museum Foundation odpowiada Stuart Reed Design (m.in. Cunningham C7) i Art Center College of Design w Pasadenie. Nowe nadwozie wyłoniono z ośmiu prac utalentowanych studentów, którzy posiłkowali się oryginalnymi notatkami i rysunkami Jeana Bugatti'ego. Nie zabraknie w nim unoszonych do góry drzwi, które Bugatti zaprojektował na czternaście lat przed pojawieniem się Mercedes-Benza 300 SL (ich konstrukcja jest jednak nieco inna).

Bugatti Type 64

Type 64, któremu śmierć Jeana podczas testów wyścigowej wersji Type 57 latem 1939 roku i wybuch wojny odebrały szanse wspięcia się na szczyt, ma zabłysnąć jeszcze przed końcem tego roku. Jako głównego partnera w budowie nadwozia wybrano działające od przeszło trzydziestu lat Automobile Metal Shaping, w którym podwozie Bugatti wylądowało na początku maja. Prace nad pieczołowicie odrestaurowaną konstrukcją, która w 2003 roku w swojej kategorii zdobyła wyróżnienie na Pebble Bach Concours d'Elegance, trwają!

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje