Aktualności
26.05.2011

Concorso d'Eleganza Villa d'Este Perełki pod młotkiem

Tegoroczny konkurs elegancji we włoskiej Villa d'Este nad jeziorem Como to już historia. Główną nagrodę wśród nowości na prestiżowej wystawie zgarnął Aston Martin V12 Zagato, a w cieniu imprezy w debiucie RM Auctions w tym miejscu sprzedano kilkadziesiąt wyjątkowych klasyków. Wśród nich znalazło się sześć unikatowych prototypów Bertone, a największą cenę osiągnął tradycyjnie model Ferrari.

Licytacje prowadzone przez RM Auctions zamknęły się w sumie przeszło 23 milionów euro. Pułap miliona euro przekroczyło sześć samochodów, którym przewodziło Ferrari 375 MM Berlinetta z 1955 roku. Egzemplarz z podwoziem numer 0490 AM, zaprojektowany przez Pininfarinę, był ostatnim wyprodukowanym 375 MM i jednym z siedmiu sztuk wersji 375 MM Berlinetta. Coupe napędzane było 4,5-litrowym silnikiem V12 o mocy 340 KM. Gruntownie odrestaurowana sztuka osiągnęła cenę 3,36 milionów euro.

Ferrari 375 MM Berlinetta

Wśród wyjątkowych okazów prosto z muzeum Bertone największe wrażenie zrobił Lamborghini Marzal z 1967 roku, który sprzedano za 1,512 miliona euro. Dwa lata młodsza Lancia Stratos HF Zero znalazła nowego właściciela za 762 tysiące euro. Lamborghini Bravo sprzedano aż za 588 tysięcy euro, czyli blisko cztery razy więcej, niż spodziewana cena. Na sześć prototypów Bertone wydano łącznie ponad 3,6 milionów euro.

Talbot-Lago T150-C SS Teardrop Coupe

W czołówce aukcji znalazł się Talbot-Lago T150-C SS Teardrop Coupe z 1938 roku, który osiągnął cenę 3,14 milionów euro, Ferrari 500 TRC Spider z 1957 roku, które sprzedano za 2,8 miliony euro oraz dwa lata młodsze Ferrari 250 GT LWB California Spyder, które zmieniło właściciela za 2,52 miliony euro. Listę "milionerów" z Villa d'Este zamknął Mercedes-Benz 540K Cabriolet A z roku 1937, na którego wyłożono 1,4 miliona euro.

Mercedes-Benz 540K Cabriolet A

Wśród trzydziestu dwóch samochodów, które wystawiono na sprzedaż znalazły się również rekordowe egzemplarze Alfy Romeo Giulia TZ z 1964 roku i BMW 507 z roku 1957. Włoskie coupe osiągnęło rekordową w swojej klasie cenę 657,2 tysięcy euro, a niemiecki roadster ustanowił nowe standardy, osiągając pułap 728 tysięcy euro.

Skomentuj na forumUdostępnij