Aktualności
28.07.2008

Porsche 911 Targa Druga młodość

W minionym miesiącu Porsche zaprezentowało odmłodzone modele 911 w czterech odmianach Carrera. Następne w kolejce jest 911 Targa. A właściwie to było - producent ze Stuttgartu ujawnił dziś wszelkie dane na temat modelu w wydaniu Anno Domini 2009.

Podobnie jak poprzednio delikatnie zmieniono nadwozie (przedni zderzak z diodami LED, bixenonowe reflektory oraz klosze na tyle, pod którymi schowano kolejne rzędy diod LED) i podrasowano silniki. Cały przeszklony dach wersji Targa to dwa panele o powierzchni ponad półtora metra kwadratowego. Część ruchoma stanowi prawie jedną trzecią tej wielkości.

Porsche 911 Targa

Auto jest dostępne w dwóch wersjach z napędem na cztery koła: Targa 4 oraz Targa 4S. Tak samo jak w Carrerach miejsce przekładni Tiptronic S zajęła 7-stopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów PDK (co rozwija się jako mało poetyckie Porsche-Doppelkupplung) a stary napęd na wszystkie koła z wielopłytkowym sprzęgłem wiskotycznym zastąpiono sterowanym elektronicznie systemem PTM (Porsche Traction Management).

Porsche 911 Targa

Moc silnika wzrosła z 325 do 345 KM w podstawowym modelu oraz z 355 do aż 385 KM w "esce". Targa 4 rozpędza się teraz do setki w 5 sekund i osiąga prędkość 284 km/h a Targa 4S robi to samo w czasie o 3 dziesiąte sekundy krótszym i może pochwalić się prędkością maksymalną aż 297 km/h.

Wszystkie odmłodzone 911 pojawią się już za dwa miesiące na salonie samochodowym w Paryżu (czeka na nas jeszcze model Turbo). Obecna generacja 911 jest na rynku od maja 2004, odmiana Targa pojawiała się dokładnie przed dwoma laty.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje