Aktualności
29.04.2011

Lucarelli-Monza 500 Motore Centrale R230

Z Fiatem 500 zrobiono już wiele, ale jeszcze nie wszystko, a tunerom pomysłów nigdy nie brakuje. Jedna z ostatnich produkcji to dzieło włoskiego zakładu Azmon, który powołał do życia nową markę, Lucarelli-Monza, stacjonującą w fabryce w Monzie. Jej pierwsze dzieło to szalona "Pięćsetka" z... silnikiem umieszczonym centralnie!

Nowa marka, której doświadczenie sięga 1999 roku opartła swój pierwszy produkt na 500 w specyfikacji Abartha, z której powstało Motore Centrale R230. Jednostka napędowa, 1,4-litrowe turbo, poza przeniesieniem za plecy kierowcy i pasażera, otrzymała nową turbinę Garretta, nowy układ wtryskowy, nowe tłoki, nowy intercooler i nowy układ wydechowy.

Lucarelli-Monza 500 Motore Centrale R230

Ekstremalna 500 otrzymała od tunera także podrasowane zawieszenie, nowe felgi oraz nowe, wentylowane tarcze hamulcowe, których średnica z przodu sięga 335 mm, a z tyłu 305 mm. Jak sama nazwa wskazuje, silnik rozwija 230 KM i 330 Nm. To pozwala na rozpędzenie się w ważącym 1050 kilogramów maluchu do 245 km/h i przekroczenie 100 km/h już po 4,7 sekundach.

Lucarelli-Monza 500 Motore Centrale R230

Inżynierowie Lucarelli-Monza pracują już nad wersją przeznaczoną na tory wyścigowy, która otrzyma miano R280 Pista. Auto ma ważyć 950 kilogramów, produkować 280 KM, rozpędzać się do setki w zaledwie 3,9 sekundy i rozwijać prędkość maksymalną 260 km/h. Tuner niestety nie chwali się kosztami tej całej zabawy.

Skomentuj na forumUdostępnij