Aktualności
29.04.2011

Porsche 911 GT3 4.0 Ukoronowanie serii

Żywot 911 serii 997 dobiega końca, ale ciągle dobiec do mety nie może. Wszystko dzięki mnożącym się, kolejnym wersjom i seriom limitowanym. Oto kolejna z nich - limitowana edycja wyczynowego 911 GT3, czerpiąca pełnymi garściami ze zdobyczy modelu z torów wyścigowych i niosąca w sobie największy silnik w jego historii.

Kolejne 911 nowi wymowne oznaczenie GT3 4.0. Na jego pokładzie znajdziemy 4-litrowego, 6-cylindrowego boxera z wałem korbowym prosto z wyścigowego 911 GT3 RSR i tytanowymi korbowodami, specjalnie zestrojone zawieszenie, kompozytowe fotele, przednią klapę i ospoilerowane, tylne szyby z tworzyw sztucznych oraz poprawioną aerodynamikę (przy prędkości maksymalnej docisk dodatkowych 160 kg).

Porsche 911 GT3 4.0

Jednostka napędowa napędzająca "Czwórkę" to obecnie jeden z najmocniejszych, wolnossących silników świata. Serce auta ważącego z pełnym zbiornikiem paliwa 1360 kilogramów rozwija okrągłe 500 koni mechanicznych i 460 Nm. Połączeniem silnika z kierowcą i kołami zajmuje się ręczna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach.

Porsche 911 GT3 4.0

911 GT3 4.0 rozpędza się do 100 km/h w 3,9 sekundy, a po 12 sekundach przekracza prędkość 200 km/h. Rozpędzenie się do 160 km/h to kwestia 7,9 sekund, czyli 0,2 sekund mniej, niż w 3,8-litrowym, 450-konnym 911 RS3. Obie maszyny mają rozpędzać się do identycznej prędkości maksymalnej - 310 km/h.

Porsche 911 GT3 4.0

Produkcja 911 GT3 RS 4.0 jest limitowana do tylko 600 egzemplarzy. W niemieckich salonach sprzedaży samochód pojawi się w czerwcu. Wraz z 19-procentowym podatkiem VAT i wymaganym przez przepisy wyposażeniem będzie kosztował prawie 179 tysięcy euro - to obecnie przeszło 700 tysięcy złotych.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje