Aktualności
20.04.2011

Audi A3 E-Tron Szlifowanie talentu

Po prototypach hybrydowego coupe na bazie A5 i elektrycznego kombi na bazie obecnej generacji A3, których widoku oszczędzono wielkiej publiczności, Audi przygotowało kolejny, pokazowy koncept ze zbliżającej się ku produkcji seryjnej serii E-Tron. Tym razem Niemcy postawili na 4-drzwiowego sedana, zapowiadającego w hybrydowej formie przyszłą generację serii A3.

Pokazowa maszyna, która debiutuje na rozpoczętym właśnie salonie samochodowym w Szanghaju, mierzy 4,44 metry długości i 1,84 metra szerokości, ale tylko 1,39 metra wysokości. Nadwozie o proporcjach skrywających dynamiczny charakter, ozdobione detalami nawiązującymi do poprzednich modeli E-Tron, powstało z aluminium i włókien węglowych. Cały pojazd, którego podwozie bazuje na rozwiązaniach z RS3 Sportback, waży 1720 kilogramów.

Audi A3 E-Tron

Technologiczna strona koncepcyjnego A3 E-Tron opiera się na 4-cylindrowym, doładowanym silniku spalinowym TFSI o pojemności 1,4 litrów i mocy 211 KM oraz silniku elektrycznym, który oferuje co najwyżej 27 KM. Ich wspólna praca pod dyktando 7-stopniowej przekładni S-Tronic i podwójnego sprzęgła pozwala na rozpędzenie się do 100 km/h w 6,8 sekundy i rozwinięcie prędkości maksymalnej rzędu 231 km/h.

Audi A3 E-Tron

Apetyt hybrydowego A3 kontroluje m.in. system start-stop oraz układ odzyskiwania energii kinetycznej, który podczas hamowania ładuje paczkę litowo-jonowych baterii o pojemności 12 kWh, umieszczoną za tylną kanapą. Korzystając jedynie z silnika elektrycznego można pokonać do 54 kilometrów. Audi niestety nie chwali się spalaniem auta.

Skomentuj na forumUdostępnij