Aktualności
12.04.2011

Caterham Seven Supersport Drobne kroki

Brytyjskie Caterham Cars po blisko dwóch latach posuchy w ofercie klasycznego roadstera Seven, nie wliczając specjalnych, limitowanych edycji, prezentuje kolejną wariację modelu. Konstrukcja produkowana na licencji Lotusa od prawie 40 lat będzie dostępna od tego roku również w wersji Supersport, która czerpie doświadczenia z markowej serii wyścigowej o tej samej nazwie.

Obecna oferta "Siódemki" zaczyna się od modelu Classic, który wyceniono na 13,65 tysięcy funtów i wyposażono w 1,4-litrowy silnik o mocy 106 KM. Auto waży 525 kg i rozwija 60 mph (96,6 km/h) w 6,5 sekundy. Kolejne są trzy warianty Roadsport, z których najmocniejszy produkuje 177 KM. Dla amatorów wyścigów przewidziano ewolucję Academy, która oferuje 127 KM. Wyższą półkę otwiera warty 23,8 tysiąca funtów, nastawiony na tory Superlight, który waży 515 kg i napędzany jest 1,6-litrowym silnikiem o mocy 152 KM. Rodzina Superlight to również modele R300, R400 i R500. Ten ostatni kosztuje już 41 tysięcy funtów, waży 506 kg i porusza się dzięki 2-litrowemu silnikowi o mocy 267 KM. Ofertę zamyka ostateczna zabawka drogowa i torowa - 7 CSR. Auto waży 575 kg i dysponuje 2,3-litrowym sercem o mocy 263 KM. Prędkość 60 mph CSR260 rozwija w 3,1 sekundy, Superlight R500 czyni to samo w zaledwie 2,88 sekundy. Auto oferowane jest również jako kit do samodzielnego złożenia, pozbawiony zazwyczaj silnika i skrzyni biegów.

Caterham Seven Supersport

Gdzie w tym wszystkim odnajduje się nowy Supersport? Znajdziemy go mniej więcej po przeskoczeniu kilku najsłabszych wariantów i zwróceniu szczególnej uwagi na model w specyfikacji wyścigowej, na którym bazuje. Auto zbudowano jednak w pierwszej kolejności z myślą o drogach publicznych. Do jego napędu użyto 1,6-litrową jednostkę i mocy 142 KM, którą połączono z 5-biegową skrzynią. Model wyróżnia lekkie koło zamachowe, zawieszenie bliskie temu z modelu wyścigowego oraz 13-calowe felgi ze stopów lekkich.

Caterham Seven Supersport

Dwuosobowy, otwarty Supersport waży tylko 520 kilogramów, rozpędza się do 60 mph w 4,9 sekundy i rozwija prędkość maksymalną prawie 195 km/h. Napęd przekazywany jest oczywiście tylko na tył. Samochód dostępny jest w cenie od 23 tysięcy funtów za gotowe auto lub 20 tysięcy funtów za fabryczny zestaw do samodzielnego złożenia (w obu przypadkach wliczając podatki).

Skomentuj na forumUdostępnij