Aktualności
07.04.2011

Audi A5 E-Tron Quattro W związku z elektrycznością

Po serii fascynujących konceptów i prototypie R8 projekt elektrycznych i hybrydowych modeli Audi, skrywających się pod nową, wewnętrzną marką E-Tron, nabiera coraz bardziej rzeczywistych kształtów. Najnowszy model w tym gronie to prototyp bardzo zbliżony do modelu seryjnego i bazujący na takowym. Mowa o hybrydowym coupe klasy A5.

A5 E-Tron Quattro bazuje na coupe z benzynową jednostką napędową serii TFSI o pojemności dwóch litrów i mocy 211 KM. Silnik spalinowy wspomagają dwie jednostki elektryczne: jedna zaraz za nim, druga z tyłu samochodu o mocy 82 KM. Całość współpracuje z 4-stopniową przekładnią R-Tronic z podwójnym sprzęgłem. Miejsce na litowo-jonowe baterie znalazło się w tunelu środkowym, z którego... wycięto wał napędowy. Audi obiecuje jednak, iż nie poczujemy większej różnicy w stosunku do normalnego Quattro.

Audi A5 E-Tron Quattro

W sumie hybrydowe A5 może oferować prawie 315 KM, które pozwalają na rozpędzenie się do 230 km/h i przekroczenie 100 km/h w 5,9 sekund. To o 0,6 sekundy krócej, niż w najszybszym A5 2.0 TFSI oferowanym obecnie prze Audi. Jeszcze lepsze wyniki zastaniemy na stacji benzynowej. Prototyp ma według obowiązujących norm spalać średnio zaledwie 2,25 l/100km i emitować tylko 64 gramy dwutlenku węgla na kilometr.

Audi A5 E-Tron Quattro

Tylko w trybie elektrycznym A5 E-Tron Quattro będzie w stanie pokonać do 50 km i rozpędzić się maksymalnie do 100 km/h. Silnik benzynowy nie tylko napędza przednią oś, ale również ładuje baterie. "Tankowanie" do pełna ma trwać tylko dwie godziny. Podobny model w formie gotowej do produkcji seryjnej mielibyśmy zobaczyć za dwa lata.

Skomentuj na forumUdostępnij