Aktualności
31.03.2011

Porsche Panamera Turbo S Niecne uczynki

Porsche wspina się na najwyższe szczyty współczesnych, 4-drzwiowych modeli gran turismo i prezentuje nową odmianę Panamery - Turbo S. Maszyna, która przyćmiewa nieco 500-konną Panamerę Turbo pojawi się w rękach pierwszych właścicieli już w czerwcu i będzie kosztować przeszło dwa razy więcej, niż podstawowa Panamera z 300-konnym silnikiem pod maską.

Najważniejsze modyfikacje Turbo S w stosunku do zwykłego Turbo to przede wszystkim zmodyfikowane turbiny oraz elektronika sterująca pracą silnika. Dzięki tym zabiegom otrzymano wzrost mocy z 500 do 550 KM i momentu obrotowego z 700 do 750 KM. GT wyposażone w pakiet Sport Chrono Package Turbo w trybach "Sport" oraz "Sport Plus" dysponuje ponadto funkcją overboost, która pozwala na chwilowe zwiększenie momentu obrotowego V8 do 800 Nm.

Porsche Panamera Turbo S

Panamera Turbo S dzięki funkcji szybkiego startu (Launch Control) rozwija 100 km/h w zaledwie 3,8 sekundy. Maszyna rozpędza się do 306 km/h. Według norm NEDC spala średnio 11,5 l/100 km. Z 19-calowymi felgami i całorocznym ogumieniem Michelina o obniżonych oporach toczenia apetyt Porsche spada o 0,2 litry (producent woli jednak, jeśli jego dziecko odziejemy w 20-calowe obręcze Turbo II).

Porsche Panamera Turbo S

Wartość nowego modelu skalkulowano w Niemczech na nieco ponad 167 tysięcy euro, w tym tamtejszy podatek VAT - obecnie to 666 tysięcy złotych. Jeśli auto pojawi się na polskim rynku, idąc tropem słabszych wariantów Panamery można spodziewać się ceny sięgającej 200 tysięcy euro (Panamera Trubo kosztuje w Niemczech obecnie 138 tysięcy euro, w Polsce prawie 167).

Skomentuj na forumUdostępnij