Aktualności
23.03.2011

Growler E W duchu E-Type

Jaguar E-Type obchodzi w tym roku swoje 50 urodziny. Maszyna, która zadebiutowała oryginalnie na salonie w Genewie od pięciu dekad inspiruje z niesłabnącą siłą, stanowiąc często punkt odniesienia dla dzisiejszych konstrukcji. Nie brakuje też chcących wskrzesić legendę. Wśród nich jest pewien szwajcarski biznesmen, któremu zamarzył się E-Type XXI wieku.

Zadanie takie powierzył szwedzkiemu studiu VizualTech, założonemu w 1999 roku przez Bo Zollanda, z którym siły połączył Robert Palm, niezależny projektant z Szwajcarii. Tak oto został nakreślony koncepcyjny grand tourer Growler E, antidotum na współczesne serie XF i XJ, które całkowicie odcinają się od klasyków pokroju XK 120, Mark II czy XJ6. Maszyna ma powstać w jednym egzemplarzu na specjalne życzenie zamawiającego.

Growler E

Growler E ma bazować na Jaguarze XKR wyposażonym w doładowane, 5-litrowe V8 o mocy 510 KM, która zostanie zwiększona do okrągłych 600 KM. Nadwozie modelu zostanie wykonane z materiałów kompozytowych, a podwozie znacząco odchudzone dzięki nowej konstrukcji przedziału środkowego, wykonanej z włókien węglowych. Masa auta ma spaść do około 1550 kilogramów, czyli blisko 200 kg mniej, niż XKR.

Growler E

Projekt VizualTech ma pozostać unikatowy, ale jeśli znajdzie odpowiednio duże zainteresowanie może zostać zbudowany w krótkiej serii. Robert Palm zapowiada, iż pierwszy egzemplarz, mogący kosztować nawet milion euro, ma wyjechać latem przyszłego roku. Ręczne zbudowanie każdego kolejnego będzie trwało około 6 miesięcy, a równolegle będą mogły być składane 3-4 sztuki. Jeśli zapotrzebowanie będzie większe możliwe jest nawiązanie współpracy z Magną Steyr z Austrii (produkcja Mercedes-Benz G, Mini Countryman) lub Valmet Automotive z Finlandii (Porsche Boxster i Cayman).

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje