Aktualności
24.07.2008

TechArt GTstreet RS Bo 911 GT2 to za mało

Jednym z ulubionych modeli niemieckich tunerów jest niewątpliwie Porsche 911. I nie trudno się temu dziwić, rozpiętość różnych wariantów tego auta jest tak szeroka i różnorodna, że sytuacja, w której nie byłoby już nic do poprawiania nie ma racji bytu. Najnowszych udoskonaleń dokonało właśnie studio TechArt.

Pod nóż wzięto GT2, najszybsze i najmocniejsze 911 w historii (nie licząc krótkiej serii GT1 z końcówki lat '90).Kompleksowy pakiet obejmuje modyfikacje nadwozia polepszające właściwości aerodynamiczne przy większych prędkościach (już przy 140 km/h otrzymujemy dodatkowe 10 kg nacisku z przodu i z tyłu) i zwiększające przepływ powietrza przez karoserię oraz zaawansowane ingerencje w silnik.

TechArt GTstreet RS

Eksplozja mocy, jaka następuje na tylnej osi sięga aż 700 koni mechanicznych. To aż o 170 więcej niż serynie i o 70 więcej niż w przypadku 911 Turbo, którym "zaopiekowało" się TechArt. Moment obrotowy wywindowano do 860 Nm. Wszystko to uzyskano dzięki ingerencjom w sprężarki, kanały dolotowe, filtry i głowice cylindrów.

TechArt GTstreet RS

Tuner milczy niestety w kwestii osiągów pojazdu. Podaje za to cenę - 350 tysięcy euro (1,14 miliona złotych). Jeśli ktoś chce wydać nieco mniej a posiadać równie radykalnie zmodyfikowane Porsche może zainteresować się debiutującym również GTstreet Cabrioletem bazującym na otwartym 911 Turbo. Wyceniono go na 225 tysięcy euro (734 tysiące złotych).

Poddane podobnym modyfikacjom co GT2 auto rozwija moc 630 KM w miejsce standardowych 480, przyspiesza do setki w zaledwie 3,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 345 km/h. Wśród ciekawostek znajdziemy nastawne zawieszenie pozwalające zmniejszyć prześwit o 25 mm.

Skomentuj na forumUdostępnij