Aktualności
15.03.2011

BAC Mono Jazda solo

Briggs Automotive Company to nowy gracz na rynku bolidów przeznaczonych na tory wyścigowe, którym udało się również prześlizgnąć na zwykłe drogi. Pierwsza propozycja brytyjskiej firmy to ściśle limitowana, jednoosobowa maszyna o nazwie Mono. Ekipę BAC tworzą specjaliści, którzy doświadczenie zbierali w Fordzie, Bentley'u, Mercedes-Benzie, Renault i Porsche oraz przemyśle lotniczym i morskim.

Pieczę nad całym programem Mono dzierży Neill Briggs, który odpowiadał między innymi za techniczną stronę Focusa RS. Za projekt auta odpowiada jego brat, Ian Briggs, który znany jest między innymi z prac nad i obszernych publikacji na temat legendarnych modeli Porsche - 956 i 962. Mono to coś jeszcze innego - to jednoosobowy pocisk, który już na wstępie przekracza wszelkie oczekiwania. Kierowca zajmuje miejsce po środku, a przed napierającym pędem powietrza nie ratuje go właściwie nic.

BAC Mono

BAC Mono zamyka się w imponujących liczbach: 540 kilogramów masy własnej oraz silnik o mocy 284 KM i momencie obrotowym 280 Nm (526 KM na tonę). Jednostkę o 4 cylindrach w rzędzie i pojemności 2,3 litrów przygotował Cosworth. Silnik umieszczono centralnie i połączono z 6-biegową, sekwencyjną przekładnią Hewlanda pochodzącą z Formuły 1. Mono oparty na stalowej ramie i odziany karbonowym poszyciem korzysta z elementów zawieszenia od Sachs Racing, układu hamulcowego AP Racing (wentylowane tarcze o średnicy 295 mm) i ogumienia Kumho.

BAC Mono

Angielski bolid, dopuszczony do zwykłego ruchu ulicznego, ma rozwijać 60 mph (96,6 km/h) już w 2,8 sekundy i rozpędzać się maksymalnie do 275 km/h. Briggs Automotive Company wycenia swój produkt na nieco ponad 66,6 tysięcy funtów... plus lokalne podatki (aktualnie prawie 310 tysięcy złotych). Auto miało swoją niedawną premierę na wystawie Retro Classics w Stuttgarcie (11-13 marca).

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje