Aktualności
08.03.2011

Gumpert Tornante Lekcja wychowania

Gumpert zamierza zerwać z wizerunkiem szpetnego brutala, walącego wściekle pięścią w stół i ciskającego ciosami z precyzją i szybkością Chucka Norrisa, który zawdzięcza gromowładnemu coupe Apollo. Wszystko za sprawą zupełnie nowego modelu o cerze wygładzonej w studiu włoskiego Touring Superleggera. Na imię mu Tornante.

Drugi model w historii niemieckiej firmy, za którą stoi były inżynier Audi odpowiedzialny między innymi za sukcesy legendarnego Quattro, przedstawia nieco inną filozofię, niż Apollo. Tornante ma być bardziej praktyczny, bardziej cywilizowany i znacznie lepiej wychowany. Maszyna bazuje dość luźno na elementach podwozia i zawieszenia z Apollo i korzysta z karbonowego nadwozia.

Gumpert Tornante

Tornane, mierzący prawie 4,48 metra długości i w zależności od wyposażenia ważący co najmniej 1300 kilogramów, wykorzystuje podwójnie doładowaną jednostkę V8 znaną z Apollo. Silnik rozwija 700 KM i 900 Nm i poprzez 6-stopniowy automat TT40e napędza tylne koła. Producent jeszcze nie chwali się osiągami, ale notoryczne przekraczanie 300 km/h jest bardziej niż oczywiste.

Gumpert Tornante

Drugi, zupełnie nowy model w ofercie Gumperta ma pojawić się już w przyszłym roku, a wariant 700-konny ma być zaledwie wersją podstawową (Apollo oferuje moc w zakresie 650-800 KM). Twórcy wspominają również, iż w 2012 obok wersji napędzanych spalinowym V8 światło dzienne ma ujrzeć Tornante z alternatywnym źródłem zasilania.

Skomentuj na forumUdostępnij