Aktualności
18.02.2011

Edo Murcielago LP750 Mania prędkości

Edo Competition rzutem na taśmę przed pojawieniem się następcy Muricelago prezentuje kolejny pakiet modyfikacji dla wiekowego Lambo, tchnący weń ostatnie resztki rozjuszonego ducha. Model LP750 będzie mocniejszy od nowego V12 z Sant'Agata, niewiele wolniejszy i, co najbardziej interesujące, dostępny z napędem tylko na tylną oś.

Tuning Murcielago to w Edo Competition tradycja: półtora roku temu zbudowano 710-konne LP710, w którym na torze testowym w Papenburgu rozpędzono się do rekordowych 352 km/h. Nowe LP750 podejmuje temat w punkcie, w którym go wówczas pozostawiono. Maszyna bazująca na LP640 produkuje aż 750 KM i 740 Nm! Wszystko dzięki nowym głowicom cylindrów, airboxowi, nowemu układowi dolotowemu, nowemu wydechowi, filtrom powietrza, korbowodom i przeprogramowanemu ECU.

Edo Murcielago LP750

Za mocą LP750 idzie również pakiet aerodynamiczny z nowym spoilerem z tyłu, wyposażonym w ruchomą lotkę, lekkie felgi w rozmiarze 18 cali z przodu i 19 z tyłu, specjalne ogumienie Michelina oraz nowe, jednodyskowe sprzęgło. Model dostępny jest z napędem przekazywanym na wszystkie cztery koła lub odchudzonym o 40 kilogramów mechanizmem wprawiającym w ruch tylko tylną oś.

Edo Murcielago LP750

Osiągi? Murcielago LP750 rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 3,1 sekundy, rozwija 200 km/h w czasie 9,7 sekund i przekracza 300 km/h w zaledwie 24,5 sekundy. Prędkość maksymalna ma sięgać 365 km/h, co zapewne już wkrótce zostanie zweryfikowane w rzeczywistości.

Skomentuj na forumUdostępnij