Aktualności
26.01.2011

Pagani Huayra Zstąpił na ziemię

Po blisko siedmiu latach intensywnych prac na świat przychodzi zupełnie nowy model ręki Horacio Pagani'ego. Zonda, która jeszcze za swojego żywota obrosła legendą, może tym samym odejść na zasłużoną emeryturę i ustąpić miejsca nowemu. Oto bóg wiatru, schodzący w asyście wzburzonych rzek i jezior oraz grzmotów na ziemię - Pagani Huayra.

Nowy, supersportowy Pagani, który z miejsca wchodzi do ścisłej czołówki najszybszych samochodów świata, zawdzięcza swoje imię Ajmarom, ludowi zamieszkującemu okolice And w pobliżu jeziora Titicaca. W ich języku "Huayra Tata" to bóg wiatru właśnie ("Zonda" jak zapewne pamiętacie to nazwa wiatru wiejącego w Ameryce Południowej). Pojazd zbudowano wokół monocoque z karbotanu (materiału stanowiącego połączenie tytanu i włókien węglowych, opracowanego przy okazji Zondy Conque), a dla zwiększenia jego sztywności zastosowano unoszone go góry drzwi niczym w słynnym Gullwingu Mercedesa.

Pagani Huayra

Huayra, podobnie jak Zonda, korzysta z silnika produkcji AMG. Tym razem jednak nie jest to żadna jednostka znana z pojazdów z trójramienną gwiazdą na masce. To zupełnie nowy silnik, powstały na specjalne zamówienie Pagani: prawie 6-litrowe, podwójnie doładowane V12 serii M158 o kącie rozwarcia cylindrów wynoszącym 60 stopni. Parametry: co najmniej 700 KM i 1000 Nm! Każdy silnik będzie oczywiście podpisany przez mechanika AMG, który go składał. Napęd przekazywany jest na tył poprzez sekwencyjną przekładnię o 7 przełożeniach i 2-dyskowe sprzęgło.

Pagani Huayra

Pojazd, który wiele rozwiązań zawdzięcza ekstremalnej Zondzie R, waży zaledwie 1350 kilogramów, z czego 56% ciąży na tylnej osi. Huayra w porównaniu do Zonda F jest o 170 mm dłuższy, 19 mm węższy i 28 mm wyższy. Rozstaw osi zwiększył się o 65 mm. Pagani nie chwali się jeszcze osiągami, ale nieoficjalnie mówi się o 3,2-3,3 sekundach potrzebnych na rozwinięcie 100 km/h i prędkości maksymalnej 370-380 km/h.

Pagani Huayra

Do dnia dzisiejszego powstało pięć prototypów nowego modelu Pagani, które w ciągu ostatnich czterech lat przejechały przeszło pół miliona kilometrów. Zanim Huayra jako pierwsze Pagani w historii pojawi się oficjalnie w USA prototypy mają przekroczyć milion kilometrów. Samochód zadebiutuje przed szeroką publicznością już w marcu podczas salonu samochodowego w Genewie.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje