Aktualności
11.01.2011

Hyundai Veloster Nie do pary

Hyundai Motor America rusza do walki o klienta z hybrydową Hondą CR-Z, zawsze zadziornym Mini oraz Scionem tC wymyślonym przez Toyotę. Hyundai poza nie ustępującą konkurencji mocą ma kusić praktycznością - w środku będzie więcej miejsca, a zasiadanie na tylnej kanapie ułatwią... czwarte drzwi nie do pary.

Dodatkowe drzwi znajdą się tylko po stronie pasażera, których obecność skraca szerokość drzwi z przodu. Samochód mierzący 422 centymetry długości będzie napędzany zupełnie nowym, 1,6-litrowym silnikiem GDI serii Gamma połączonym z ręczną skrzynią biegów i pierwszym w historii koncernu dwudyskowym sprzęgłem (w ofercie będzie też zwykły manual). Napęd będzie przekazywany tylko na przednią oś.

Hyundai Veloster

Producent obiecuje moc na poziomie około 140 KM i moment obrotowy sięgający 166 Nm. Większą uwagę zwraca jednak na spalanie, które na autostradzie ma zostawiać w tyle hybrydową CR-Z - średnio 5,9 litrów na 100 kilometrów. Przyjemność z jazdy ma zapewniać specjalnie zestrojone zawieszenie ze stabilizatorami zwiększającymi sztywność konstrukcji, o których można mówić w kategoriach zupełnej nowości w skali całej gamy modelowej Hyundai'a.

Hyundai Veloster

Veloster idąc z duchem czasu zostanie uzbrojony w zastępy elektroniki i oprogramowanie obsługujące media wszelkiego typu oraz system Blue Link, skupiający w sobie między innymi nawigację, połączenie telefoniczne i internetowe oraz szeroki pakiet zabezpieczający samochód przed intruzami i pomagający kierowcy w razie ewentualnej awarii, wypadku lub ostrzegający o przekroczeniu przepisów.

Hyundai Veloster

Veloster debiutuje w Detroit na trwającej do 23 stycznia wystawie North American International Auto Show. Hyundai nie zdradza jeszcze niestety osiągów modelu, jego ceny ani momentu wejścia na rynek.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje