Aktualności
13.12.2010

Porsche 911 GT3 RSR Pozycjonowanie i optymalizacja

Najbardziej utytułowane, wyścigowe 911 w historii Porsche to model GT3 RSR. W tym roku auto wygrało w swojej klasie serię ALMS i LMS i triumfowało w klasie GT2 w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Wygrało również w generalce całodobowych maratonów w Dubaju i na Spa-Francorchamps. Sukcesów w sezonie 2011 też nie może zabraknąć, zadba o to nowe 911 GT3 RSR.

Nowa gwiazda Porsche pozostaje przy 4-litrowym, 6-cylindrowym boxerze, którego moc po niewielkich modyfikacjach (przede wszystkim nowy układ wydechowy) zwiększono z 450 do 455 KM wydzielanych przy 7,8 tysiącach obrotów na minutę. Silnik rozkręca się do 450 Nm i 9,4 tysięcy obrotów. Napęd przekazywany jest na tył poprzez 6-stopniową, sekwencyjną skrzynię biegów, karbonowe, 3-dyskowe sprzęgło i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu w zakresie 45/65 procent.

Porsche 911 GT3 RSR

Nowe 911 GT3 RSR to również przeprogramowany pod kątem lepszej akceleracji system kontroli trakcji, szersze opony z przodu na 18-calowych felgach BBS (12 zamiast 11 cali, z tyłu po staremu - 13 cali), tylne lampy przeszczepione z drogowego 911 oraz zmodernizowane ospoilerowanie.

Porsche 911 GT3 RSR

W Niemczech nowe, wyścigowe Porsche (bez prawa do poruszania się po zwykłych ulicach) wyceniono na 410 tysięcy euro... i to przed opodatkowaniem. Aktualnie suma ta ospowiada 1,65 milionom PLN. Wszystkim, którzy nie chcą od razu rezygnować ze starej ewolucji RSR Porsche Motorsport oferuje pakiet modyfikacji do specyfikacji 2011.

Skomentuj na forumUdostępnij