Aktualności
11.12.2010

9ff GTurbo 1200 Inwazja mocy

Niemieckie 9ff, słynące z produkcji najszybszych 911 na świecie, wyniosło model Porsche na kolejne wyżyny motoryzacyjnych abstrakcji. Najnowsza propozycja tunera z Dortmund powstała dla zaspokojenia potrzeb pewnego właściciela wyczynowego 911 GT3 RS, które mocą silnika zrównało się z... Bugatti Veyronem Super Sport!

Standardowe 911 GT3 RS produkuje "skromne" 450 KM i rozpędza się do 100 km/h w cztery sekundy. Model przemianowany w 9ff na GTurbo mógł dotychczas otrzymać 750, 850 lub 950 KM. Najnowsza wersja z całkowicie przebudowanym silnikiem o pojemności zwiększonej z 3,8 do 4 litrów, układem podwójnego doładowania, nowym układem wydechowym i układami chłodzenia rozwija oszałamiające 1200 KM i 1100 Nm. Całość poprzez wzmocnioną skrzynię biegów z nową dźwignią ląduje tylko na tylnej osi. W zestawie znajdziemy też nowe wały napędowe i karbonowy body kit poprawiający przepływ powietrza.

9ff GTurbo 1200

Osiągi? GTurbo 1200 na rozpędzenie się do 100 km/h potrzebuje 2,8 sekundy, drugie tyle pojawia się na zegarze po 7,1 sekundach, a przekroczenie 300 km/h to kwestia zaledwie 14,1 sekundy. Prędkość maksymalna sięga 414 km/h, a nad naszym bezpieczeństwem czuwa m.in. mocarna klatka bezpieczeństwa oraz systemy ESP i ABS przekalibrowane do 430 km/h (seryjnie działają "tylko" do 370 km/h, od których odcina nas i tak seryjne ECU wyłączające dopływ paliwa).

9ff GTurbo 1200

GTurbo 1200 waży 1390 kilogramów, co przekłada się na zaledwie 1,16 kilograma przypadające na każdy koń mechaniczny. Coupe w najlepszym przypadku jest w stanie katapultować się ze 100 do 200 km/h w 5 sekund, a z 200 do 300 km/h w 7,5 sekundy. Pojazd bez podatku VAT wyceniono w ofercie specjalnej na 219 tysięcy euro, czyli 885 tysięcy złotych, które po opodatkowaniu z powodzeniem przekroczą siedmiocyfrową sumę. Normalna cena modelu miałaby sięgać... 339 tysięcy euro.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje