Aktualności
23.10.2010

Porsche 911 GT3 Cup Łyk poprawek

Nowy dzień, nowe Porsche serii 911. Tym razem jednak nie przeznaczone do zwykłego ruchu drogowego, ale tylko i wyłącznie do wyścigów - GT3 Cup. Maszyna sprzedawana od blisko dwunastu lat jest w swojej kategorii niekwestionowanym numerem jeden jeśli brać pod uwagę tylko sprzedaż - od 1998 roku nabywców znalazło ponad 1,4 tysiąca egzemplarzy.

Nowe GT3 Cup bazuje w dalszym ciągu na drogowym GT3 RS, w konsekwencji czego od prawie półtora roku jest pierwszym Cup z tylną częścią nadwozia poszerzoną o 44 milimetry. Ścigacz waży tylko 1200 kilogramów, czyli aż o 170 mniej, niż cywilne RS.

Porsche 911 GT3 Cup

Parametry umieszczonego z tyłu B6 w porównaniu do zeszłorocznego GT3 Cup nie uległy żadnej zmianie. W dalszym ciągu z pojemności 3,8 litrów otrzymujemy 450 KM. Napęd przekazywany jest na tylną oŁ poprzez sekwencyjną skrzynię biegów oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

Porsche 911 GT3 Cup

Najważniejsze zmiany w konstrukcji nowego samochodu to poprawiona aerodynamika, nowe elementy zawieszenia pozwalające na regulowanie jego charakterystyki w jeszcze węższych zakresach, poprawiona wymiana powietrza w kabinie oraz nowy zestaw instrumentów pokładowych. Pierwsze sztuki nowego GT3 Cup mają trafić do klientów na początku przyszłego roku. Maszyna, nie wliczając podatków, będzie kosztować prawie 95 tysięcy funtów brytyjskich (prawie 435k PLN).

Skomentuj na forumUdostępnij