Aktualności
20.10.2010

Ferrari 288 GTO Królowa Bonneville

Bob Norwood to nazwisko w Europie mało znane. Za wielką wodą tego pana przedstawiać nie trzeba: od ponad 30 lat zajmuje się odbudową modeli Ferrari, składaniem wiernych replik 330 P4, a także biciem wszelkich rekordów prędkości i przyspieszenia, dzięki czemu dorobił się blisko 140 wpisów w Księdze Rekordów Guinessa. W zestawie tym jest również najszybsze Ferrari świata - 288 GTO.

Model, o którym mowa ma tak naprawdę z 288 GTO wspólne jedynie nadwozie, które po niezbędnych modyfikacjach osadzono na podwoziu i poszerzonej ramie pobranej z coupe 308. Jeśli ktoś liczy na jeszcze więcej Ferrari w Ferrari będzie niestety zawiedziony. Samochód zbudowano jeszcze w 1988 roku, wyposażając od razu w jednostkę napędową Chevroleta, produkującą około dwóch tysięcy koni mechanicznych.

Norwood Ferrari 288 GTO Bonneville

Obecnie auto napędza wielkoblokowy silnik V8 Chevroleta o pojemności 8,85 litrów, który dzięki turbinom BorgWarner rozwija około 3000 KM. Nieoficjalne (brak przejazdu w obie strony w regulaminowym czasie) rekordy prędkości maksymalnej sprzed lat: 461,9 oraz 470,4 km/h! Od kilku dni 288 GTO dzierży w końcu rekord oficjalny.

Norwood Ferrari 288 GTO Bonneville

Ostatnia próba sięgnięcia po rekord prędkości miała miejsce kilka dni temu oczywiście na słynnym Bonneville Salt Flats (rekord w klasie AA/BFMS, zmodyfikowanych samochodów sportowych z seryjnym nadwoziem i silnikiem spalinowym o określonej pojemności). Wynik w pierwszym przejeździe: 444,4 km/h. Wynik w przejeździe powrotnym: 442,0. Rekord liczony jako średnia z dwóch przejazdów: 443,2 km/h!

Skomentuj na forumUdostępnij