Aktualności
19.10.2010

Nissan GT-R MY11 w natarciu

Jedna z niespodzianek zakończonego przedwczoraj salonu w Paryżu, czyli odmłodzony Nissan GT-R, przestaje być tajemnicą. Model pokazany we Francji po cichu i bez zbędnego rozgłosu oraz jakichkolwiek informacji trafi do sprzedaży na rodzimym rynku już za miesiąc, a już teraz wiemy czego dokładnie się po nim spodziewać.

Nowy GT-R to przede wszystkim: poprawiona aerodynamika i nieznacznie zmodyfikowane nadwozie (siła dociskowa zwiększona o około 10%, współczynnik oporu zmniejszony z 0,27 do 0,26), odmłodzone wnętrze, zmodernizowane zawieszenie i układ hamulcowy, nowe felgi i opony, więcej mocy i momentu oraz mniejsze zużycie paliwa. Do znanych już Pure edition, Black edition, Premium edition, oraz SpecV dojdą też dwa nowe warianty: Club Track oraz Egoist.

Nissan GT-R

GT-R Club Track, jak sama nazwa wskazuje, przeznaczony będzie dla wszystkich ceniących sobie tory wyścigowe ponad zwykłe ulice. Z myślą o nich organizowane będą specjalne kursy szkoleniowe oraz wyścigi. GT-R Egoist to z kolei szeroko zakrojony program indywidualizacji. Znajdziemy w nim m.in. 20 kolorów wnętrza w dowolnych kombinacjach i szyciach, system nagłaśniający Bose zestrojony specjalnie pod kierowcę, karbonowy spoiler oraz nowe felgi i tytanowy wydech.

Nissan GT-R Egoist

Podwójnie doładowane V6 skryte jest teraz pod czerwoną pokrywą, a dzięki zwiększonemu ciśnieniu doładowania, zoptymalizowanej pracy wydechu, układu zasysania oraz pracy wtrysku paliwa może pochwalić się mocą 530 KM i momentem obrotowym 612 Nm. To 45 KM i 24 Nm więcej, niż poprzednio. Silnik GT-R SpecV w trybie chwilowego zwiększenia ciśnienia doładowania wydziela 632 Nm. Średni apetyt na paliwo: około 8,6 litrów na 100 km (wg japońskiego cyklu JC08). Osiągi? Nissan na razie milczy. Nieoficjalnie mówi się o 7:20 na Nordschleife i zaledwie 3,25 sekundach w sprincie do setki.

Nissan GT-R Club Track

GT-R pełen nowych sił pojawi się w sprzedaży w Japonii już za cztery tygodnie. W lutym przyszłego roku coupe wejdzie do salonów w Europie oraz Ameryce Północnej, wtedy też poznamy jego miejscowe ceny. W Japonii najtańszy GT-R Pure Edition kosztuje 8,7 milionów jenów (obecnie prawie 305 tysiące PLN), a najdroższy GT-R Egoist ponad 15 milionów jenów (prawie 525 tysięcy PLN).

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje