Aktualności
05.09.2010

Porsche Sebring Spyder Patrząc wstecz

Kolejnym Porsche z najwyższej półki będzie hybrydowy 918 Spyder, na którego barkach spocznie spuścizna po Carrerze GT, a także unikatowych 911 GT1 i klasycznym już 959. Pojawienie się hybrydy w tym segmencie daje znać, iż nie daleko już do elektrycznego Porsche.

Wizję jakiego właśnie, otwartego modelu marki, w swojej pracy dyplomowej prezentuje Marcus Classen, absolwent Uniwersytetu Nortumbrii w specjalizacji wzornictwa przemysłowego. Projekt Brytyjczyka czerpie pełnymi garściami z klasycznych modeli marki, nosząc imię obchodzącego w tym roku swoje 60-lecie toru Sebring na Florydzie.

Porsche Sebring Spyder

Pętla Sebring International Raceway, licząca sobie w obecnej konfiguracji 5,96 kilometrów długości, znana jest przede wszystkim z 12-godzinnego wyścigu wytrzymałościowego. Porsche zwyciężyło tu po raz pierwszy w 1960 roku modelem 718 RS, a po raz ostatni w roku 2008 współczesnym RS Spyder. Niemiecka marka zgromadziła łącznie aż 18 zwycięstw, z czego w latach 1976-1988 aż 13 pod rząd.

Porsche Sebring Spyder

Projekt Classena, dźwigający tak wielki dorobek, mieściłby dwie osoby, które przed wiatrem osłaniałyby jedynie symboliczne owiewki. Auto miałoby być napędzane jedynie silnikami elektrycznymi.

Skomentuj na forumUdostępnij