Aktualności
31.07.2010

Mercedes-Benz S 63 AMG i CL 63 AMG Duet nowego V8

Mercedes-Benz wprowadza do sprzedaży pokazany w marcu tego roku zupełnie nowy, widlasty, ośmiocylindrowy silnik, który narodził się w oddziale AMG. Podwójnie doładowana jednostka debiutuje od razu w dwóch modelach: limuzynie S 63 AMG oraz coupe CL 63 AMG, które jedynie ze względów historycznych nie zmieniają nazwy.

Nowy silnik o pojemności tylko 5,5 litrów zastępuje 6,2-litrowe V8, które produkowało 525 KM. W podstawowej wersji rozwija on 544 konie mechaniczne i 800 niutonometrów, a z elementami pakietu AMG Performance już 571 KM oraz 900 Nm. W obu pojazdach jednostka współpracuje z 7-stopniową przekładnią AMG SpeedShift MCT.

Mercedes-Benz S 63 AMG

CL 63 AMG z nowymi siłami pod maską rozpędza się do 100 km/h w 4,5 sekundy i rozwija elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 250 km/h. Z zestawem AMG Performance sprint na setkę pochłania 0,1 sekundy mniej, a prędkość maksymalna sięga okrągłych 300 km/h (również elektronicznie ograniczone). Maszyna potrzebuje średnio 10,5 litrów paliwa na 100 km, czyli aż o 4 litry mniej, niż jej poprzednia generacja.

Mercedes-Benz CL 63 AMG

S 63 AMG z nowymi siłami pod maską rozpędza się do 100 km/h także w 4,5 sekundy i rozwija elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 250 km/h. Z zestawem AMG Performance sprint zachowuje się identycznie, jak CL - do rozwinięcia 100 km/h potrzebuje 0,1 sekundy mniej, a jego prędkość maksymalna sięga okrągłych 300 km/h. Średnie zużycie paliwa ma sięgać także 10,5 l/100 km, czyli o 3,9 litrów mniej, niż w przypadku poprzedniej generacji.

Mercedes-Benz CL 63 AMG

Nowa klasa S z nowym silnikiem pod maską trafi oficjalnie do salonów sprzedaży we wrześniu. Najtańszy wariant (krótki rozstaw osi) ma kosztować wraz z 19-procentowym podatkiem VAT prawie 144 tysiące euro (ponad 575 tysiące PLN). Cena CL nie jest jeszcze znana.

Skomentuj na forumUdostępnij