Aktualności
29.06.2010

Aston Martin DB9 Utrzymany w mocy

Od debiutu DB9, najbardziej reprezentacyjnego modelu w ofercie Aston Martina, minęło już siedem długich lat. Grand tourer, który ma już za sobą kilka operacji odmładzających, przeszedł właśnie kolejną, tym razem największą w swojej karierze. Obejmuje ona wygląd zewnętrzny modelu, kwestie techniczne oraz wyposażenie seryjne.

Z zewnątrz dostrzeżemy nowe, 20-calowe felgi, nowy przedni zderzak, jaśniejsze wykończenie grilla, nowe osłony wlotów powietrza, nowe progi, srebrne zaciski hamulców i symbolicznie zmienione klosze przednich lamp.

Aston Martin DB9

Największa zmiana z technologicznego punktu widzenia to adaptacyjne zawieszenie (ADS - Adaptive Damping System) oraz nowy system monitorujący ciśnienie w oponach. Układ ADS może pracować w dwóch trybach: domyślnym, komfortowym oraz sportowym. Do tego dochodzą nowe elementy wyposażenia: układ mikrofonów Bluetooth i sprzęt grający Bang & Olufsen.

Aston Martin DB9

Pod maską bez zmian: 6-litrowe V12 o mocy 477 KM, połączone z ręczną skrzynią biegów o 6 przełożeniach lub 6-stopniowym automatem Touchtronic 2. Osiągi: 60 mph (96,6 km/h) w 4,6 sekundy, maksymalnie 190 mph (306 km/h).

Aston Martin DB9

Wszystkie nowości dotyczą zamkniętego DB9, jak i kabrioletu DB9 Volante. Produkcja tego pierwszego już ruszyła, wersja otwarta dołączy do niego na dniach. Cena odnowionego DB9 to 122,4 tysiące funtów, a DB9 Volante 131,4 tysiące. To odpowiednio 615 i 660 tysięcy PLN.

Aston Martin DB9

DB9 był pierwszym modelem produkowanym w nowych zakładach Aston Martina w Gaydon i pierwszym opartym na platformie VH (Vertical/Horizontal), z której skorzystał V8 Vantage, DBS, V12 Vantage oraz Rapide. Do dnia dzisiejszego wyprodukowano około 12,5 tysiąca egzemplarzy DB9, a jego roczna produkcja sięga aktualnie około 1,5 tysiąca sztuk. Obok modelu cywilnego powstały również odnoszące duże sukcesy maszyny wyścigowe, które sprzedano w większości prywatnym zespołom (około 20 sztuk DBR9 i 30 sztuk DBRS9).

Skomentuj na forumUdostępnij