Aktualności
08.06.2010

Oakley 458 Italia Italiano Inglese

Konkurs tuningu Ferrari 458 Italia można oficjalnie uznać za rozpoczęty. Pierwszej próby udoskonalenia Włoszki podjęła się firma, której naturalne środowisko leży zupełnie gdzie indziej. To brytyjskie Oakley Design, czyli specjaliści od tuningu i ścigania się samochodami marki Porsche.

458 Italia od Anglików nie odstaje znacząco od modelu seryjnego. Największe, widoczne zmiany to nowe felgi marki OZ Racing, nowy wlot powietrza z przodu oraz ospoilerowanie. Nowy splitter z przodu przy prędkości 240 km/h pozwala na dociśnięcie przedniej osi masą dodatkowych 45 kilogramów, a niewielki spoiler z tyłu z ruchomą klapką produkuje kolejne 25 kilogramów.

Oakley 458 Italia

Gruntowny tuning silnika sprowadza się do przeprogramowanego ECU oraz zwiększonego dopływu powietrza. Wymieniono też wydech, oszczędzając aż 30 kilogramów, a całe coupe schudło o 65 kg. W rezultacie moc 4,5-litrowego V8 zwiększono z 570 do pokaźnych 627 koni mechanicznych, a moment obrotowy skoczył z 540 do 567 Nm.

Oakley 458 Italia

Działania Oakley Design doprowadziły do wyśrubowania osiągów w rejony, w których jeszcze nie tak dawno nie było właściwie żadnego samochodu produkowanego seryjnie. Sprint od zera do 100 km/h pochłania zaledwie 3 sekundy! Prędkość maksymalna według wyliczeń tunera ma sięgać co najmniej 330 km/h. Wszyscy chętni na taką 458 Italię muszą się spieszyć - powstanie zaledwie pięć numerowanych sztuk z możliwością pełnej indywidualizacji. Firma pracuje nadal nad zawieszeniem coupe.

Skomentuj na forumUdostępnij