Aktualności
04.05.2010

Audi R8 GT Urodzony zwycięzca

Na mocniejsze, lżejsze i jeszcze szybsze R8 wyczekiwano od kilku lat, podczas których niezliczone zastępy prototypów dawały powody do spekulacji niemal każdego miesiąca. Koniec oczekiwania. Oto jest: Audi R8 GT.

Najwyższy stopień ewolucji R8 głównie dzięki niektórym panelom nadwozia wykonanym z włókien węglowych, cieńszym szybom i innych zabiegom jest aż o blisko 100 kilogramów lżejszy niż R8 V10. Dodatkowo jego 5,2-litrowe serce produkuje aż 560 KM, czyli zaledwie 10 mniej, niż najnowsze Gallardo Superleggera. Moment obrotowy podniesiono z 530 do 540 Nm.

Audi R8 GT

Osiągi? R8 GT rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 3,6 sekundy, a barierę 200 km/h przekracza po 10.8 sekundach. Prędkość maksymalna sięga 320 km/h. Średnie spalanie 13,7 litrów na 100 km. Napęd przekazywany jest poprzez ręczną skrzynię biegów z sekwencyjnym sterowaniem R-Tronic na wszystkie koła.

Audi R8 GT

R8 GT powstanie w ściśle limitowanej serii 333 sztuk, każda będzie numerowana. Klienci będą mogli zamówić do auta wyczynowy zestaw wyposażenia dodatkowego (klatka bezpieczeństwa, system gaśniczy, układ odłączający elektronikę) jak i bardziej umilający jazdę (skórzana tapicerka, specjalna instalacja pod telefon komórkowy). W Niemczech ceny auta będą zaczynać się od 193 tysięcy euro - to aktualnie prawie 755 tysięcy PLN.

Skomentuj na forumUdostępnij