Subaru Impreza WRX STI Powrót sedana
Aktualna generacja Imprezy WRX STI, o której braku urody wygłoszono setki, jeśli nie tysiące tyrad, przeszła właśnie największą falę zmian. Zmieniono między innymi wygląd przedniej części nadwozia, a do rodziny dołączyła w końcu wersja 4-drzwiowa.
Limuzynę zgodnie z wszelkimi oczekiwaniami wyposażono w automatycznie rozpoznawalne, wielkie skrzydło, osadzone na klapie bagażnika. Do oferty dołączyły też nowe felgi ze stopów lekkich w rozmiarze 18-cali, nieznacznie zmodyfikowane panele tylnych zderzaków, nadkoli oraz końcówki wydechu.
Najważniejsze zmiany w modelu natury technicznej sprowadzają się do zawieszenia. Zarówno z przodu jak i z tyłu zastosowano sztywniejsze sprężyny oraz nieco lżejsze i cieńsze drążki stabilizacyjne. Na nowych obręczach oszczędzono 8 kilogramów, a kolejne możemy zgubić zakupując opcjonalne felgi BBS.
Serduchem WRX STI pozostaje 4-cylindrowy, 2,5-litrowy boxer produkujący 309 KM i 393 Nm. Silnik połączony z ręczną przekładnią o 6 biegach napędza wszystkie cztery koła. Auto trafi do sprzedaży latem tego roku i po raz pierwszy w swojej historii będzie dostępne jednocześnie w dwóch wersjach nadwoziowych.
- Źródło/zdjęcia: Subaru of America
- Subaru Impreza WRX STI na forum
- Subaru Impreza WRX STI - prezentacja modelu 2007
- Subskrybuj kanał RSS aktualności