Aktualności
21.03.2010

Peugeot 908 HDi FAP 12h Sebring zdobyte

Fabryczna ekipa Peugeota, która liczy na powtórzenie zeszłorocznego sukcesu w Le Mans, ma już za sobą pierwszy sprawdzian przed głównym wyzwaniem - 12-godzinne zmagania w Sebring. Na starcie wyścigu wystawiono dwa, gruntownie zmodyfikowane w myśl nowych przepisów, egzemplarze 908 HDi.

12-godzinne wyścigi na Sebring International Raceway odbywają się od 1952 roku, tegoroczna edycja była 58. Tor, który otworzono w 1950 roku, położony jest na Florydzie, mierzy 5,95 kilometrów długości i 17 zakrętów. W zeszłym roku Peugeotowi do zwycięstwa zabrakło zaledwie 22 sekund, wygrało nowe Audi R15 TDI. Aktualnie udoskonalone R15 TDI Plus przechodzi pierwsze testy, w ramach których udziału w Sebring nie przewidziano.

Peugeot 908 HDi FAP

W tym roku dwa pierwsze pola startowe należały do Peugeotów, za którymi plecami w kwalifikacjach uplasował się Aston Martin. Kierowcy 908 nie pozwolili sobie odebrać prowadzenia i bez większych kłopotów (jeden poważniejszy poślizg i przebita opona) dowieźli do mety podwójne zwycięstwo, pierwszą wygraną Francuskiej ekipy w całej historii 12h Sebring.

Peugeot 908 HDi FAP

Zwycięstki Peugeot z numerem 07, którego prowadzili Marc Gené, Alexander Wurz i Anthony Davidson w ciągu 12 godzin i 54 sekund przejechał 367 okrążeń. Druga załoga na mecie, 908 w składzie Sébastien Bourdais, Nicolas Minassian oraz Pedro Lamy straciła do zwycięzców zaledwie 13,8 sekundy. Ostatni stopień podium przypadł brytyjskiej ekipie Aston Martin Racing, która na maszynie opracowanej wspólnie z Lolą straciła 3 okrążenia do liderów. Wszystkie trzy samochody startowały w klasie LMP1.

Peugeot 908 HDi FAP - Zwycięzcy 12h Sebring

Grupę LMP2 wygrała kalifornijska ekipa Muscle Milk Team Cytosport na Porsche RS Spyder Evo (4 miejsce w generalce), a GT2 amerykańskie Risi Competizione na Ferrari F430 GTC (6 miejsce w generalce). Najszybsze okrążenie wyścigu przypadło Sébastienowi Bourdaisowi - 1 minuta, 44 sekundy i 972 tysięczne sekundy. Kolejność na mecie w pierwszej 10 prezentuje się następująco:

1. Peugeot (Davidson/Gené/Wurz), 367 okr. 12:00:54,362 h
    Team Peugeot Total
2. Peugeot (Bourdais/Lamy/Minassian), +13,817 s
    Team Peugeot Total
3. Lola-Judd (Mucke/Primat/Fernandez), +3 okr.
    Aston Martin Racing
4. Porsche (Pickett/Graf/Maassen), +14 okr.
    Muscle Milk Team Cytosport
5. Acura (Pagenaud/Brabham/Franchitti), +18 okr.
    Patrón Highcroft Racing
6. Ferrari (Melo/Bruni/Keffer), +36 okr.
    Risi Competizione
7. BMW (Werner/Auberlen/Milner), +37 okr.
    BMW Rahal Letterman Racing
8. BMW (Mueller/Hand/Priaulx), +37 okr.
    BMW Rahal Letterman Racing
9. Porsche (Bergmeister/Long/Lieb), +38 okr.
    Flying Lizard Motorsports
10. Oreca (Bouchut/Wilkins/Tucker), +40 okr.
      Level 5 Motorsports

Kolejnym sprawdzianem ostatniej ewolucji 908 HDi FAP (w przyszłym sezonie Peugeot będzie startował zupełnie nowym samochodem) będzie 1000-kilometrowy wyścig w belgijskim Spa Francorchamps, który odbędzie się w dniach 7-9 maja. Potem Francuzów czeka Le Mans (6-13 czerwca), Silverstone (10-12 września) i na koniec Szanghaj (12-14 listopada).

Skomentuj na forumUdostępnij