Aktualności
27.02.2010

Koenigsegg Agera Klasa sama w sobie

Szwedzki Koenigsegg, produkujący jedne z najmocniejszych i najszybszych samochodów świata, pokaże w Genewie nowy model. Nie będzie to jednak ani oczekiwana od dawna superlimuzyna, ani następca CCX. Będzie to już kolejna ewolucja mającej blisko 15 lat serii CC. Ale za to jaka!

Supercoupe Agera, bo o nim mowa, wniesie do modeli Koenigsegga największy jak dotąd powiew świeżości, głównie dzięki daleko idącym zmianom nadwozia, które otrzyma więcej miękkich linii, więcej przetłoczeń i zupełnie nowe kształty świateł z przodu i z tyłu, które nie obejdą się bez diod LED. Wymiary zewnętrzne w stosunku do modelu CCX pozostaną niemal identyczne.

Koenigsegg Agera

Karbonowa Agera będzie napędzana tradycyjnie 4,7-litrowym V8, który ma produkować aż 910 KM i 1100 Nm. To przy masie własnej 1290 kilogramów pozwoli na wystrzelenie ku 100 km/h w zaledwie 3,1 sekundy i przekroczenie 200 km/h już w 8,9 sekund. Skalkulowana bez wyolbrzymiania prędkość maksymalna ma sięgać co najmniej 390 km/h.

Koenigsegg Agera

Producent zaprojektował na potrzeby modelu także zupełnie nową konsolę centralną, która powstała od czystej kartki papieru, ale pozostała w zgodzie z dotychczasową koncepcją marki. Produkcja auta ma ruszyć jeszcze w tym roku, a w ciągu dwunastu miesięcy ma być budowane od 16 do 20 sztuk.

Skomentuj na forumUdostępnij