Aktualności
12.02.2010

Porsche 911 GT3 R Hybrid Coś z zupełnie innej beczki

Porsche stawia pierwszy, poważny krok w hybrydowe układy napędowe w modelu 911 (późną wiosną w sprzedaży powinno pojawić się hybrydowe Cayenne). Firma swoimi osiągnięciami chwali się już teraz, a auto będzie można zobaczyć za niespełna trzy tygodnie na salonie samochodowym w Genewie.

Wyścigowe 911 GT3 R Hybrid, bo o nim właśnie mowa, bazuje na 911 GT3 RSR i wyposażone jest w system odzyskiwania energii kinetycznej (podobny do KERS znanego z Formuły 1) oraz silniki elektryczne. Ten pierwszy stanowi elektro-mechaniczne koło zamachowe umieszczone w miejscu fotelu pasażera, obracające się z prędkością do 40 tysięcy obrotów na minutę, które na energię elektryczną przetwarza energię kinetyczną z hamowania.

Porsche 911 GT3 R Hybrid

Sercem hybrydowego GT3 R pozostaje 480-konny, 4-litrowy boxer, który wspomagają dwa silniki elektryczne o mocy 80 KM, ulokowane przy przedniej osi. Ich główne pole działania to długie proste: za naciśnięciem jednego przycisku na osiem sekund będą w stanie dać z siebie wszystko.

Porsche 911 GT3 R Hybrid

Pojazd powstały pod szyldem filozofii Porsche Intelligent Performance będzie miał okazję pokazać swoje możliwości już na wiosnę. Piętnastego maja 911 GT3 R pojawi się w 24-godzinnym wyścigu na Nuerburgringu.

Skomentuj na forumUdostępnij