Aktualności
15.01.2010

Heynsdyk 2500 SF Łamacz języka

Holandia może pochwalić się kolejnym, po Skykerze i Donkervoorcie, producentem pojazdów sportowych, który ma wszelkie predyspozycje, by zapisać się w historii motoryzacji grubszymi literami. No może poza nazwą - Heijnsdijk Sportscars.

Korzenie firmy sięgają kilku dekat i kilku wyścigowych modeli Porsche wstecz, ale jej właściwa historia rozpoczęła się w 2006 roku, gdy Ronald Heijnsdijk zbudował na bazie Porsche 944 swój pierwszy model. Teraz, po przeszło trzech latach spędzonych na doskonaleniu maszyny, roadster ów wchodzi do sprzedaży jako 2500 SF.

Heynsdyk 2500 SF

Pojazd o kształtach inspirowanych dziełami Ettore Bugatti'ego i Franco Scaglione waży aż 300 kilogramów mniej, niż dawca (944) i jego masa sięga tylko 900 kg. W ofercie znajduje się aż sześć silników Porsche, od 2,5-litrowej jednostki o mocy 163 KM i momencie 205 Nm aż po 2,5-litrowe Turbo S produkujące 250 KM i 350 Nm, połączonych z 5-biegową przekładnią.

Heynsdyk 2500 SF

2500 SF w zależności od silnika ma rozpędzać się do 100 km/h w około 6 sekund i rozwijać prędkość maksymalną 230-250 km/h. Pojazd może być zamawiany jako kit do samodzielnego składania (wraz z modyfikacjami 944) w cenie 14,7 tysięcy euro lub jako kompletny samochód za 37 tysięcy euro w tym VAT (aktualnie 150 tysięcy złotych) oraz twardy, zdejmowany dach. Auto zadebiutuje na wystawie Inter Classics & TopMobiel (15-17 stycznia) w Maastricht.

Skomentuj na forumUdostępnij