Aktualności
14.01.2010

Revenge Verde Zieleń z grubej rury

Zakłady Revenge Designs i HP2g, które jeszcze w ubiegłym roku zbudowały na bazie Factory Five GTM-R własne, 660-konne auto, prezentują w Detroit pierwszy projekt, który mogą odważnie nazwać autorskim. Jest nim luksusowe supercoupe Verde.

Efektownie stylizowana maszyna miałaby dzielić niektóre elementy podwozia z Fordem GT oraz ponownie GTM-R i być napędzana w wersjach spalinowych przeszło 610-konnym V8 z Ford Racing lub 647-konnym LS9. Verde ma występować również w hybrydowym wariancie z rewolucyjnym, 400-konnym V8 produkcji HP2g, łykającym E85 i mającym spalać... nawet 100 mpg (2,35 l/100km)!

Revenge Verde

Widlasta ósemka HP2g połączona jest z jednostką elektryczną sterującą generowaną mocą, która mogłaby równie dobrze sięgać 15 jak i 400 KM (podobnie z momentem obrotowym, który miałby dochodzić do 680 Nm). Silnik wyposażono też w układ odcinający od pracy zbędne cylindry. Jednostkę w ostatnim czasie poddano intensywnym testom na pokładzie ważącego 1475 kilogramów Mustanga z 1987 roku. Jak twierdzi producent w ciągu 18 miesięcy testów na dystansie ponad 35 tysięcy kilometrów udało się uzyskać średnie spalanie jedynie 109,7 mpg (2,15 l/100km)! Zbyt piękne, aby było prawdziwe?

Revenge Verde

Wracając do Verde: nadwozie samochodu wykonane będzie z aluminium i włókien węglowych, a całość ma ważyć 1585 kilogramów (pojazd pokazany w Detroit to tylko model w skali 1:1). W zależności od wersji silnikowej auto miałoby rozpędzać się do 60 mph (96,6 km/h) gdzieś między 3, a 5 sekundami i przekraczać 200 mph (322 km/h). Opcjonalnie będzie można wybrać przełożenia skrzyni biegów pozwalające na rozpędzenie się aż do 240 mph (386 km/h). Samochód ma wejść do sprzedaży jeszcze w tym roku i kosztować 190 tysięcy dolarów (aktualnie ponad 530 tysięcy PLN).

Skomentuj na forumUdostępnij