Aktualności
25.09.2009

Mercedes-Benz CLK-GTR Coupe i roadster na sprzedaż

Dwa unikatowe egzemplarze modelu CLK-GTR, cywilnego potomka jednym z najszybszych i najmocniejszych samochodów, jakie startowały na przełomie wieków XX i XXI w Le Mans, trafią już wkrótce pod młotek. Oba pojazdy wylądują na aukcji prowadzonej przez RM Auctions w Londynie już za miesiąc.

Drogowe CLK-GTR uprawniające do startów w klasie GT1 wersję wyścigową powstały w zaledwie 25 egzemplarzach (20 coupe i 5 roadsterów), które budowano w HWA, bliźniaczym zagładzie do AMG. Egzemplarze, które trafią na aukcje to jedyne coupe i jedyny roadster w całej serii z kierownicą po prawej stronie (samochody zbudowano najprawdopodobniej na zamówienie Sułtana Brunei).

Mercedes-Benz CLK-GTR

Oba samochody są również właściwie w fabrycznym stanie. Auta nie były nigdy rejestrowane, coupe ma przejechane tylko 25 kilometrów, a roadster tylko 34. Coupe z numerem seryjnym 13/25 ukończono w styczniu 2005 roku i sprzedano za okrągły milion euro. Roadster z numerem seryjnym 2 powstał z kolei w sierpniu 2006 roku i kosztował 1,3 miliona euro.

Mercedes-Benz CLK-GTR

Oba pojazdy napędza umieszczone centralnie, potężne V12 od AMG o pojemności 6,9 litrów i mocy 612 KM, która pozwala na rozpędzenie się do setki w niespełna 3,5 sekundy i rozwinięcie prędkości maksymalnej 325 km/h. W roku 1997 i 1998 wyścigowy CLK-GTR całkowicie zdominował serię FIA GT, wygrywając prawie wszystkie wyścigi.

Mercedes-Benz CLK-GTR

RM Auctions szacuje wartość coupe na 370-390 tysięcy funtów (w przeliczeniu 405-430 tysięcy euro), a roadstera na 430-500 tysięcy funtów (w przeliczeniu 475-550 tysięcy euro). Oba pojazdy trafią pod młotek dokładnie 28 października podczas cyklicznego Automobiles Of London.

Skomentuj na forumUdostępnij