Aktualności
03.09.2009

Porsche 911 Sport Classic Wspomnień czar

Inżynierowie Porsche przez ostatnie trzy lata pracowali nie tylko nad zupełnie nową mechaniką i elektronicznymi wynalazkami dla serii 911. W oddziale Porsche Exclusive w tym czasie kreślono nostalgiczne 911 Sport Classic. Wyjątkowy model trafi w ręce tylko 250 klientów koncernu.

Sport Classic bazuje na tylnonapędowej Carrerze S i nawiązuje do klasycznej Carrery RS 2,7 z 1973 roku. Po "staruszku" coupe dziedziczy charakterystyczny wzór 19-calowych felg i jedyny w swoim rodzaju kaczy ogon. Zupełnie nowe elementy to pas przedniego zderzaka z dodatkowymi wlotami powietrza i powiększonym spoilerem, przetłoczony dach, zwiększony rozstaw kół z tyłu i poszerzone o 44 mm tylne nadkola, malowanie nadwozia (dwa ciemniejsze pasy pociągnięte wzdłuż) i "wybielone" tylne lampy.

Porsche 911 Sport Classic

Kolejne nowości czekają na nas w środku. Styliści Porsche na potrzeby obszyć foteli i ścianek drzwi wyszli pomysłem tkanej skóry (skóra przeplatana tkanymi włóknami), czyli czymś, czego nie doświadczył jeszcze żaden model marki. Deskę rozdzielczą wykończono z kolei wysokogatunkową skórą Espresso Nature.

Porsche 911 Sport Classic

911 Sport Classic wyposażono seryjnie w ceramiczno-kompozytowe tarcze hamulcowe (Porsche Ceramic Composite Brakes) oraz specjalnie zestrojone (Porsche Active Suspension Management) i obniżone o 20 mm zawieszenie. Dzięki modyfikacji wydechu i kanałów dolotowych moc 3,8-litrowej jednostki z bezpośrednim wtryskiem paliwa wzrosła z 385 (Carrera S) do 408 KM. Silnik połączono z ręczną skrzynią biegów o 6 przełożeniach (innej opcji nie ma).

Porsche 911 Sport Classic

Produkcja 911 Sport Classic ruszy na początku przyszłego roku i wyniesie tylko ćwierć tysiąca egzemplarzy. Każdy z nich (nie licząc podatku i opłat krajowych) będzie kosztował 169,3 tysiące euro (aktualnie prawie 710 tysięcy PLN).

Skomentuj na forumUdostępnij